Gå til innhold

hjerne som en ert jeg da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Majja Kr.

Tror du det er håp for sånne som meg? Vil lamictalen kunne frelse meg og få min hjerne til å vokse igjen?

ja litium skal iallfall fikse skadene og forebygge alzheimer, lamictal kan da ikke være så mye dårligere, bare nyere medikament så mindre forskning...?

Annonse

Gjest triste greier

ja litium skal iallfall fikse skadene og forebygge alzheimer, lamictal kan da ikke være så mye dårligere, bare nyere medikament så mindre forskning...?

Ja, får håpe det ). De smaker jo godt også disse pillene. Kan kutte ut godteri i helgene nå :-). Solbærsmak, nam, er det ikke mye C-vitaminer også i solbær da? Disse pillene må jo være virkelig sunne, skal se jeg holder meg frisk i vinter ja :))

Gjest BipolarII..jeg visst

Ja, får håpe det ). De smaker jo godt også disse pillene. Kan kutte ut godteri i helgene nå :-). Solbærsmak, nam, er det ikke mye C-vitaminer også i solbær da? Disse pillene må jo være virkelig sunne, skal se jeg holder meg frisk i vinter ja :))

skrattler!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hjernen er nok like stor, men funksjonen "krymper".

Derfor satses det nå sterkt på "psykoedukative" grupper både for kun pasienter, men også for pasienter og pårørende, hvor hovedhensikten er å hindre nye episoder av sykdommen.

Gjest triste greier

Hjernen er nok like stor, men funksjonen "krymper".

Derfor satses det nå sterkt på "psykoedukative" grupper både for kun pasienter, men også for pasienter og pårørende, hvor hovedhensikten er å hindre nye episoder av sykdommen.

Kunne du forklare meg hva som egentlig menes med psykoedukative grupper? Hva ordet betyr?

Beroligende å høre at hjernen fortsatt har samme størrelse da )). Så får jeg heller leve med den kanskje ikke fungerer så godt som før. Men: "Hysj...ikke si det til noen :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kunne du forklare meg hva som egentlig menes med psykoedukative grupper? Hva ordet betyr?

Beroligende å høre at hjernen fortsatt har samme størrelse da )). Så får jeg heller leve med den kanskje ikke fungerer så godt som før. Men: "Hysj...ikke si det til noen :-)

Dette er gruppeterapi hvor en lærer om sykdommen og dens behandling (særlig fokus på forebygging).

Om varselsignaler på at en ny episode er i utvikling, og hvilke tiltak en da iverksetter. Videre om hvilken livsførsel en bør ha for å minimalisere risiko for tilbakefall/nye episoder.

Gjest triste greier

Dette er gruppeterapi hvor en lærer om sykdommen og dens behandling (særlig fokus på forebygging).

Om varselsignaler på at en ny episode er i utvikling, og hvilke tiltak en da iverksetter. Videre om hvilken livsførsel en bør ha for å minimalisere risiko for tilbakefall/nye episoder.

Ok, takk for svar! Sikkert ikke dumt med sånne grupper nei :-). Skal visst kanskje prøve en snart. Skal se jeg beholder "restene" av hjernefunksjonen min da!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...