Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest ungdom18

hei, jeg er en 18 år gammel gutt og er for tiden arbeidsløs. har ikke hatt noe og gjøre i en måned nå. sommerjobben tok slutt i slutten av Juli og jeg har ikke fått meg noe lærlingeplass. får kjøre opp på bil snart men ser ikke noe fram til det, vet ikke hvorfor. så jeg er oppe sent og står opp kl. 11 og er svært negativ og deprimert 30-60% av en dag det varierer svært mye. er jeg bare arbeidsløs eller trenger jeg hjelp, eller trenger jeg bare å "ta meg i skinnet" ???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285022-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåbærpiken

Hei.

Det kan være lurt å ha noe å gjøre. Noe du synes er morsomt, som gir deg noe.

Spørsmålet er hvorfor du ikke har noe å gjøre nå, er det fordi det er vanskelig å jobbe? Kunne du tenkt deg å jobbe, eller gå skole, i så fall hva, og hvis ikke, hvorfor ikke?

Det finnes muligheter, for eksempel a-etat vil kunne hjelpe deg med å finne praksisplass, dersom du er klar for det.

Har du foreldre som støtter deg? Har du noen andre som kan støtte deg?

Hvis du tror du trenger hjelp, kan det være fint å be om det, så kan evt en psykolog hjelpe deg videre. Se om du trenger det eller ikke.

Det du skriver om at du ikke ser frem til å ta sertifikatet, gjør at jeg tenker at du sliter med motivasjon, og lyst til ting. Dersom du ikke finner glede i ting du ellers ville funnet glede i, kan det hende du er deprimert. Men det kan også være andre årsaker.

Jeg ville kontaktet fastlegen og snakket med ham/henne om dette.

Det er ikke lett å manøvrere i en verden, finne jobb og finne ut av ting på egen hånd når man er 18 år. Derfor kan det være lurt å snakke med noen du kan ha tillit til.

Håper du finner ut av det.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285022-depresjon/#findComment-2288749
Del på andre sider

Gjest Blåbærpiken

Ser at du skriver at du er negativ og deprimert, jeg leste litt for fort. Det at du blir det av å ikke ha noe å gjøre er naturlig tror jeg. Så er spørsmålet hvorfor du har fallt ut av skole/annet.

Det å ta seg selv i "skinnet" er ikke så lett, det er jo en grunn til at ting ikke fungerer i dag. Ingen -vil- vel "falle ut" av skole og yrkeslivet, det er jo en grunn til at det skjer.

Jeg tror du trenger hjelp til disse tingene, finne ut av ting.

Ønsker deg alt godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285022-depresjon/#findComment-2288752
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...