Gå til innhold

På bunn nå

Gjest Vet ikke helt hva jeg skal hete nå..

Anbefalte innlegg

Det er så mye jeg burde gjort som jeg ikke gjør, hver gang jeg setter i gang med noe ender jeg opp med å enten klore på hver eneste nupp jeg har på kroppen, eller å sitte i timer foran pc-en uten mål og mening. Jeg ødelegger livet til folk som er gla i meg, og vet ikke hvordan jeg skal kunne fokusere på ting jeg vet er viktig. Medisinene mine fungerer ikke, jeg blir bare mer og mer innesluttet og jeg er redd fordi jeg vet at mennesker rundt meg trenger meg, men jeg klarer ikke være den jeg burde være for dem. Har forsøkt 'tenk positivt'-metoden, det er egentlig ganske vanskelig å gjøre når jeg sier imot meg selv samtidig. Jeg er redd og forsøker å holde fasaden, men jeg klarer ikke helt å gjøre det. Jeg er syk, men vet egentlig ikke hva som er galt med meg, og da blir ikke ting helt enkelt for psykiateren heller. Er bare så lei av å ikke ha noen framgang, og å bli spist opp av tankene mine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285039-p%C3%A5-bunn-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis noen kanskje bare vil skrive hva som helst? Jeg er så alene nå

Jeg vil bare vite at jeg ikke er alene, at det finnes noen som føler seg som meg. Jeg hater meg selv, jeg hater hvordan jeg oppfører meg/hvordan jeg ser ut, men mest av alt hater jeg stemmen inni meg som gjør alt verre enn det hadde trengt å være. Jeg skjønner at den motarbeider meg, men den har rett. Jeg er ikke den jeg burde være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285039-p%C3%A5-bunn-n%C3%A5/#findComment-2288732
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Jeg vil bare vite at jeg ikke er alene, at det finnes noen som føler seg som meg. Jeg hater meg selv, jeg hater hvordan jeg oppfører meg/hvordan jeg ser ut, men mest av alt hater jeg stemmen inni meg som gjør alt verre enn det hadde trengt å være. Jeg skjønner at den motarbeider meg, men den har rett. Jeg er ikke den jeg burde være.

Kjære deg...

Du er ikke alene om å slite...

Håper du får det bedre snart ; )

*Trøste klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285039-p%C3%A5-bunn-n%C3%A5/#findComment-2288734
Del på andre sider

Hei, du er ikke alene fordi jeg ser deg akkurat nå! Jeg snublet over tråden din, så hvis du holder parabolen høyt hevet vil du kanskje merke at du ikke er helt alene i verden.

Jeg kan ikke si at jeg føler som deg, men jeg kan forsøke å føle med deg.

Jeg vet ikke om dette er en følelse som du ofte har, eller om din situasjon akkurat nå er spesiell og ekstra vond.

Forhåpentlifvis er det forbigående og at du snart blir glad til sinns igjen. Det ønsker jeg for deg.

Det å føle seg alene når man ikke vil være alene gjør vondt langt inn i marg og bein. Det kan oppleves ofte som en slags smerte.

Har du noen du kunne ringe til, eventuelt skrive til?

Selv opplever jeg at det hjelper å kunne få skrive til et annet menneske når jeg føler meg isolert og alene. Jeg har noen slike mennesker som jeg kan sende en mail til, og som det er godt å få dele sin følelse at alenehet med.

På mange måter er dol også til hjelp. Det er mennesker her inne, det rører seg, og man vil kunne få respons øyeblikkelig.

Dette er en slik respons. Jeg skal tenke litt ekstra på deg nå i kveld, så da er du ikke helt alene i alle fall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285039-p%C3%A5-bunn-n%C3%A5/#findComment-2288739
Del på andre sider

Annonse

Hei, du er ikke alene fordi jeg ser deg akkurat nå! Jeg snublet over tråden din, så hvis du holder parabolen høyt hevet vil du kanskje merke at du ikke er helt alene i verden.

Jeg kan ikke si at jeg føler som deg, men jeg kan forsøke å føle med deg.

Jeg vet ikke om dette er en følelse som du ofte har, eller om din situasjon akkurat nå er spesiell og ekstra vond.

Forhåpentlifvis er det forbigående og at du snart blir glad til sinns igjen. Det ønsker jeg for deg.

Det å føle seg alene når man ikke vil være alene gjør vondt langt inn i marg og bein. Det kan oppleves ofte som en slags smerte.

Har du noen du kunne ringe til, eventuelt skrive til?

Selv opplever jeg at det hjelper å kunne få skrive til et annet menneske når jeg føler meg isolert og alene. Jeg har noen slike mennesker som jeg kan sende en mail til, og som det er godt å få dele sin følelse at alenehet med.

På mange måter er dol også til hjelp. Det er mennesker her inne, det rører seg, og man vil kunne få respons øyeblikkelig.

Dette er en slik respons. Jeg skal tenke litt ekstra på deg nå i kveld, så da er du ikke helt alene i alle fall!

Tusen takk bibben, det du skrev hjalp meg. Jeg har ingen å ringe/skrive til, for jeg har holdt alt mitt innerste hemmelig, og har holdt maska i så mange år nå. Da er det muligens mer vrient å skulle løpe etter støtte/hjelp hos andre. Setter i hvertfall pris på støtten herfra, den trengte jeg i kveld. Jeg er nysgjerrig på det du skriver om den/de du mailer med, kan du fortelle alt du tenker på/ting som plager deg uten at du dømmes i det hele tatt?

Klem! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285039-p%C3%A5-bunn-n%C3%A5/#findComment-2288746
Del på andre sider

Tusen takk bibben, det du skrev hjalp meg. Jeg har ingen å ringe/skrive til, for jeg har holdt alt mitt innerste hemmelig, og har holdt maska i så mange år nå. Da er det muligens mer vrient å skulle løpe etter støtte/hjelp hos andre. Setter i hvertfall pris på støtten herfra, den trengte jeg i kveld. Jeg er nysgjerrig på det du skriver om den/de du mailer med, kan du fortelle alt du tenker på/ting som plager deg uten at du dømmes i det hele tatt?

Klem! :)

Ja, jeg vet jeg er heldig...vel kanskje ikke heldig, men priveligert. Jeg har erfart at jeg kan skrive ting rett fra leveren, utilslørt, uten å bli "devaluert" hos den jeg skriver til. Men jeg er klar over at dette er en sjelden situasjon. Det å ha en å skrive til er gull verd når motgang og tristhet preger livet mitt.

Jeg håper du får en brukbar kveld. Hold fast ved det som skjer akkurat nå, nemlig at andre har deg i tankene. De som frekventerer dol har ofte god forstand på hvordan slike perioder i livet er. Ta til deg den opplevelsen av felleskap som ligger i nettopp det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285039-p%C3%A5-bunn-n%C3%A5/#findComment-2288751
Del på andre sider

Ønsker du noen å maile til? Noen som du kan skrive hva som helst til, absolutt alt? Jeg vil ikke bli skremt av noe. Og jeg er til å stole på.

Jeg kan ta i mot det du har på hjertet, se deg så godt som mulig. Du kan fortsette å være anonym om du ønsker det:o)

Det er en ganske kald verden. Men der finnes varme også. Jeg velger å håpe på det siste. Min hotmailadresse er [email protected]

Du trenger ikke kommentere dette her. Bare tenk på det og skriv hvis du vil.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285039-p%C3%A5-bunn-n%C3%A5/#findComment-2289659
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...