Gå til innhold

sjelelindring fra Pavarotti

Anbefalte innlegg

Pavarotti er død, som mange har fått med seg. NHD skrev her at man nå får nyte cd'ene (eller noe sånt, husker ikke helt).

Legger ved et klipp her, hentet fra avslutningssermonien fra OL i Torino. Han synger Nessun Dorma, fra Turandot, en av mine helt klare favorittarier. Men det får være nok "fagsnakk".

Sett på lyden, len deg tilbake, lukk øynene og bare lytt.

Absolutt balsam for sjela.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285060-sjelelindring-fra-pavarotti/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk )). Trodde jeg måtte nøye meg med å sutte på min kjære lamictal ikveld jeg da (nam-nam). Men nå har jeg jo musikk i tillegg :-). FOR en kveld dette skal bli!!

Værsågod! :-)

Men...den lamictalen smaker verre enn verst, så hadde jeg vært deg, så hadde jeg fått den i meg fortere enn svint, og så heller fortært noe lørdagsgodt el.l

Gjest triste greier

Værsågod! :-)

Men...den lamictalen smaker verre enn verst, så hadde jeg vært deg, så hadde jeg fått den i meg fortere enn svint, og så heller fortært noe lørdagsgodt el.l

Synes lamictal er godt jeg ;-). Synd jeg kan ta bare en av gangen ((. Men når jeg får Pavarottis vakre sangstemme i mitt øre nå så må jeg jo si meg fornøyd. Kan ikke bare klage heller )). Ha en riktig god kveld/natt vanilje og tusen takk enda en gang!!

Synes lamictal er godt jeg ;-). Synd jeg kan ta bare en av gangen ((. Men når jeg får Pavarottis vakre sangstemme i mitt øre nå så må jeg jo si meg fornøyd. Kan ikke bare klage heller )). Ha en riktig god kveld/natt vanilje og tusen takk enda en gang!!

En god natt til deg også :-)

Annonse

Gjest triste greier

Har du noe eksempel på akkurat når han synger denne høye C'en som det snakkes sånn om? Skjønner at det er noe spesielt og vil gjerne høre.

Høy C er når glassrutene i huset ditt begynner å slå sprekker! Ved høy D derimot..... har du forsikret rutene dine ??

Har du noe eksempel på akkurat når han synger denne høye C'en som det snakkes sånn om? Skjønner at det er noe spesielt og vil gjerne høre.

En c ligger ganske høyt for en tenor. Pavarotti var berømt for at han mestret disse høye tonene så fantastisk. Siden stemmen foradrer seg år man blir eldre, kom han ikke like høyt på sine eldre dager, og i linken til vanilje, er arien transponert, lisk at den høye c'en på slutten "bare" er en b, altså et helt trinn lavere.

Dersom du lytter til denne linken der Pavarotti synger noen år tidligere, hører du at den samme arien ligger i en høyere toneart. http://www.youtube.com/watch?v=MDtcidMR_6I

Skjønner? :)

En c ligger ganske høyt for en tenor. Pavarotti var berømt for at han mestret disse høye tonene så fantastisk. Siden stemmen foradrer seg år man blir eldre, kom han ikke like høyt på sine eldre dager, og i linken til vanilje, er arien transponert, lisk at den høye c'en på slutten "bare" er en b, altså et helt trinn lavere.

Dersom du lytter til denne linken der Pavarotti synger noen år tidligere, hører du at den samme arien ligger i en høyere toneart. http://www.youtube.com/watch?v=MDtcidMR_6I

*imponert*

Annonse

*nerd*

Det var jo en elegant måte å skjule at en ikke behersker samme register lenger....!

Men du - husker du har sagt at du synger i kor. Hva slags type musikk synger dere? Jeg er veldig glad i kirkemusikk, og har i perioder vært med i kor - men klarer dessverre ikke å prioritere det nå....

Det var jo en elegant måte å skjule at en ikke behersker samme register lenger....!

Men du - husker du har sagt at du synger i kor. Hva slags type musikk synger dere? Jeg er veldig glad i kirkemusikk, og har i perioder vært med i kor - men klarer dessverre ikke å prioritere det nå....

Sendte deg mail, jeg. ;)

Det er mao når jeg får chills down my spine! Må ha vært fantastisk å få være på den konserten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...