Gå til innhold

Dobbeldiagnosepasienter.

Anbefalte innlegg

Det er så forferdelig å være pårærende til DD pasienter. Hele familien blir nervevrak, man prøver å hjelpe, men det går til helvete igjen og igjen. Jeg mener terskelen for å tvangsinnlegge slike pasienter burde være mye lavere. Mange av disse pasientene kan være snille som lam når de er nyktre, men drapsmaskiner i ruset tilstand. Man går bare å venter på at det skal tippe helt over. Det må nesten skje noe forferdelig for at psykiatrien griper inn.

Noen som har gode råd, jeg må snart sykemelde meg selv pga. nerver og angst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285079-dobbeldiagnosepasienter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er også pårørende til en psykisk syk, men ikke rusutløst. Kan være helt enig med deg at det til tider er kjempe tøft. Man kan faktisk slite seg selv ut. Og i tilfeller som hos deg er det nok ikke noe enklere.

Jeg tror at mye kunne vært annerledes visst pårørende hadde vært mer tatt vare på, mange familier kunne vær berget da. Og jeg synes det er helt merkelig at pårørende ikke dras mer aktivt inn i behandlingen. Det gjelder ikke bare for dobbeltdiagnosepasienter, men pårørende til alle psykisk syke. Det er desverre ikke alle som har pårørende som bryr seg, men for dem som har det tror jeg mange kunne fått det enklere visst pårørende hadde blitt hørt fra ett tidlig tidspunkt.

Vet ikke hva du søker råd om, men husk å ta vare på deg selv oppi alt sammen. Og det er ingen skam å få en sykemelding en periode.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...