Gå til innhold

NHD - om å måtte velge mellom barn og ektefelle.

Anbefalte innlegg

1. Hva er bakenforliggende, hvis det er noe, som gjør at et voksent godt utdannet menneske har behov for å vite hvem som ble valgt hvis det sto om liv mellom seg selv og barna? Jeg fikk nesten problem med å kommentere det da en gang i tiden ble fortalt i en fortrolig sammenheng. Hvorfor må noen vite svar på slike nær sagt hypotetiske spørsmål? Og neste, hvorfor behov for å fortelle det videre i tillegg. Vedkommende fikk også det svar at denne ble valgt fremfor ungene. Dette er lenge siden, og paret er også skilt for lenge siden, men jeg bærer forundringen over spørsmålet med meg. Kan svangerskapsdepresjon ha noe med slike type spørsmål å gjøre?

2.Jeg tenker på "Madde" saken i Storbritania og omstendigheter rundt denne, som vi ikke kjenner svaret på annet enn at det uansett er dypt tragisk. Kan noen bli tilsvarende sterkt knyttet at de støtter hverandre så sterkt, nær sagt uansett hva som måtte skje? Eller "sprekker" noen før eller senere i slik sammenheng? Er i tilfelle tapet og fallhøyden stigende med å innrømme ting i takt med antall år utdanning? Mer å tape, større respekt, større nederlag?

Jeg kunne ønske meg faglig svar på nr 1, men forventer ikke på nr 2 idet det peker mot en konkret sak som ikke er løst, men jeg innbiller meg å se noen likhetstrekk mellom hva jeg selv har opplevd å høre og denne uløste. (Med å ha større behov enn andre for å vite at man står sammen i tykt og tynt mener jeg,)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...