Psykojenta Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Jeg skal ha møte på torsdag og jeg gruer meg! For jeg vet ikke hva overlegen og behandleren min har i tankene sine. Meningen er at vi skal diskutere videre medisinering og endringer av denne. Behandleren prata litt om å fjerne Lithioniten, kanskje Cipralexen, og kanskje Zyprexaen. Det var en mulighet for at jeg skulle prøve Lamictal på nytt.. 1. HVIS de fjerner alle disse medisinene, er det da ikke veldig sannsynlig at jeg vil gå på en ny kjempesmell? Det tar jo tid å trappe ned alle medisinene for så å trappe Lamictal opp..eller? Jeg personlig vil fjerne Zyprexa og Cipralex(sistnevnte etter råd fra deg), men beholde Lithionit- og prøve Lamictal.. 2. Er dette helt på bærtur? 3. Leste i et anna innlegg her istad...først diagnose- så medisinering. Er det bare du(og noen få andre) som tenker sånn? Meg kaller de et medisinprosjekt-og er til utredning for bipolar.. Kan liksom ikke helt skjønne villigheten til å endre på medisinene FØR jeg er ferdig utredet. (har depresjon og angst som foreløpige diagnoser) Håper virkelig at du kan svar på dette, selv om det sikkert ble knotete forklart.. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Jeg har hatt 3 oppturer (ca.ei ukes varighet) og en opptur på 15 dager siden mai. Så langt jeg har kartlagt kommer oppturene uavhengig av den månedlige syklusen dvs. både før og etter mens. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 1. HVIS de fjerner alle disse medisinene, er det da ikke veldig sannsynlig at jeg vil gå på en ny kjempesmell? Det tar jo tid å trappe ned alle medisinene for så å trappe Lamictal opp..eller? S: Enig med deg. Desuten er jeg sterk tilhenger av å endre på et medikament av gangen. Ellers vet en ikke sikkert hva en evt endring skyldes. Jeg personlig vil fjerne Zyprexa og Cipralex(sistnevnte etter råd fra deg), men beholde Lithionit- og prøve Lamictal.. 2. Er dette helt på bærtur? S: Det er ingen bærtur. Jeg ville tatt bort Cipralex først. Jfr svar pkt 1. 3. Leste i et anna innlegg her istad...først diagnose- så medisinering. Er det bare du(og noen få andre) som tenker sånn? S: Nei, men dessverre ikke alle - slik det burde være. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 1. HVIS de fjerner alle disse medisinene, er det da ikke veldig sannsynlig at jeg vil gå på en ny kjempesmell? Det tar jo tid å trappe ned alle medisinene for så å trappe Lamictal opp..eller? S: Enig med deg. Desuten er jeg sterk tilhenger av å endre på et medikament av gangen. Ellers vet en ikke sikkert hva en evt endring skyldes. Jeg personlig vil fjerne Zyprexa og Cipralex(sistnevnte etter råd fra deg), men beholde Lithionit- og prøve Lamictal.. 2. Er dette helt på bærtur? S: Det er ingen bærtur. Jeg ville tatt bort Cipralex først. Jfr svar pkt 1. 3. Leste i et anna innlegg her istad...først diagnose- så medisinering. Er det bare du(og noen få andre) som tenker sånn? S: Nei, men dessverre ikke alle - slik det burde være. Tusen takk for svar- det setter jeg umåtelig stor pris på c",) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.