Gjest appalusa Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg synes det er kjempefint at du deler dine tanker rundt dette her. Så tusen takk for det. Jeg synes det er nyttig! Og jeg kommer vel til å finne mine egne måter også, tenker jeg. Jeg ble bare så "overrasket" da jeg bla. fikk "bekreftet" noen av mine mistanker i går. Men jeg har nok ikke helt skjønt hva det vil si å dissosiere.. Du sier: Fikk liksom bekreftelse på hvor skitten og misbrukt jeg var på en måte. Ble jo stengt ute av "fellesskapet." Det må ha vært forferdelig. SLiter du med konsekvensene av dette? Ikke bare er du misbrukt, men også mobbet.. Grusomt. Jeg får vondt av deg.. Skjønner at du følte det slik. Men en viktig ting er jo å huske på at det ikke er din feil.... Håper du har god nytte av behandlingen du får også. Det er både fordeler og ulemper med å bruke fast nick. Men jeg har klart å nyttigjøre meg ulempene litt også ) Lært litt på det også, faktisk. Jeg har lært meg å tenke annerledes, har fått mange gode råd underveis. Som jeg sa til utreder igår - jeg tror at jeg er i ferd med å finne min plass her i livet. Jeg er i ferd med å føle meg mer verdifull. For bare ett år siden trodde jeg ikke at jeg hadde noen betydning her i verden... Jaja.. bare noen tanker fra meg. Tusen takk for at du svarte og delte nyttige erfaringer med meg ) Hei igjen! Vil bare si deg at du virker både positiv og tøff. Dette kommer du til å greie Når jeg også ser to år tilbake i tid, så ser jeg at ting går bedre nå enn da. Det jeg er livredd for, er at jeg skal havne i en slags offerrolle. Dette ønsker jeg ikke, men ser at jeg faller ned i perioder og da er det veldig vanskelig å tenke positivt og framover. Men jeg lærer stadig vekk. Har hatt en tøff dag idag, paranoid, irritert og forbannet. Heldigvis ringte to venninner av meg og ba meg ut på kaffe Jeg presset meg ut, helt jævlig i begynnelsen, men kjenner det gjorde godt å få snudd hodet på rette sted igjen :-). Ha en god ettermiddag da, kanskje kommer jeg til å finne meg et fast nick jeg også en dag, men må bli tøffere først :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285188-utredning-dag-en-hva-er-%C3%A5-dissosiere/page/2/#findComment-2290800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hei igjen! Vil bare si deg at du virker både positiv og tøff. Dette kommer du til å greie Når jeg også ser to år tilbake i tid, så ser jeg at ting går bedre nå enn da. Det jeg er livredd for, er at jeg skal havne i en slags offerrolle. Dette ønsker jeg ikke, men ser at jeg faller ned i perioder og da er det veldig vanskelig å tenke positivt og framover. Men jeg lærer stadig vekk. Har hatt en tøff dag idag, paranoid, irritert og forbannet. Heldigvis ringte to venninner av meg og ba meg ut på kaffe Jeg presset meg ut, helt jævlig i begynnelsen, men kjenner det gjorde godt å få snudd hodet på rette sted igjen :-). Ha en god ettermiddag da, kanskje kommer jeg til å finne meg et fast nick jeg også en dag, men må bli tøffere først :-) Takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg har nok bare innsett at jeg ikke får det bedre hvis jeg ikke gjør noe med tinga. Så jeg prøver bare å rette opp i det som er "dårlig". Kjempebra - at du klarte å presse deg til å være med venninnene dine ut, og at det snudde hodet, som du sier. Da har du sannsynligvis hatt en bedre dag enn det du i utganspunktet trodde det skulle bli, regner jeg med..? I så fall er jeg glad på din vegne. JEg har det bedre de dagene jeg er på jobb. Men for meg kan det å ta seg en dusj, hjelpe.. Man føler seg bedre. Renere. Men når man er langt nede, kan det være tøft nok å komme seg i dusjen.. I knov.. Ønsker deg en god kveld :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285188-utredning-dag-en-hva-er-%C3%A5-dissosiere/page/2/#findComment-2290851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
duffen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Tusen takk :-) Og, for at du delte erfaringer før jeg kom til utredning. Det føltes veldig mer betryggende når jeg visste hva som ventet meg, og jeg fikk slappet litt mer av.. Så hyggelig at jeg kunne være til litt hjelp. Jeg savnet innfo. selv da jeg hadde mitt første besøk på dps. Som deg ,traff jeg en hyggelig psykiatersom jeg følte _så_ meg akkurat slik jeg var,der og da. Nervøsiteten la seg fort, vedkommende viste tillit, også til å lytte når vi gikk "utenom" skjema. Virket medmenneskelig,men også proff. Håper og tror at det vil gå bra for deg også;at dere finner ut hvordan veien videre skal gå. Igjen,lykke til!! Dette klarer du, men,et lite råd til slutt, ta en ting/problem om gangen. Ikke favne over "alt" med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285188-utredning-dag-en-hva-er-%C3%A5-dissosiere/page/2/#findComment-2291621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Så hyggelig at jeg kunne være til litt hjelp. Jeg savnet innfo. selv da jeg hadde mitt første besøk på dps. Som deg ,traff jeg en hyggelig psykiatersom jeg følte _så_ meg akkurat slik jeg var,der og da. Nervøsiteten la seg fort, vedkommende viste tillit, også til å lytte når vi gikk "utenom" skjema. Virket medmenneskelig,men også proff. Håper og tror at det vil gå bra for deg også;at dere finner ut hvordan veien videre skal gå. Igjen,lykke til!! Dette klarer du, men,et lite råd til slutt, ta en ting/problem om gangen. Ikke favne over "alt" med en gang. Du har vært masse til hjelp! ) Er kjempetakknemlig. Og jeg tar i mot ditt gode råd: "Dette klarer du, men,et lite råd til slutt, ta en ting/problem om gangen. Ikke favne over "alt" med en gang" Men det er ikke alltid lett, når tankene bare trenger seg på heller ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285188-utredning-dag-en-hva-er-%C3%A5-dissosiere/page/2/#findComment-2291861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.