Gå til innhold

Skrive litt

Gjest Blåbærpiken

Anbefalte innlegg

Gjest Blåbærpiken

Det er helt umerkelig, men så merkbart, en endring. Gradvis men plutselig. Jeg er, jeg lever. Jeg har følelser.

Jeg kobler ikke så mye ut. Jeg er mer normal.

Stormene mine, de bringer meg videre, hodet mitt, hjernen min, den endres. Mer og mer og mer "mild" og "nyansert".

Men å så forvirret over dette nye landskapet.

Nå skjønner jeg hvordan andre kan klare å leve, å være i verden. De er ikke så enten eller. Det er lov å gjøre feil, veldig lov og veldig vanlig. Det er lov å føle. Og jeg simpelten elsker det. Å føle. Nå kommer det.

Jeg klarer skolen, jeg får til og med beskjed om at jeg er dyktig. Jeg! Flink i statistikk. Hadde aldri trodd jeg skulle fikse det. Jeg fikser det.

Livet er hardt og gøy og forvirrende og kaotisk og godt. Herregud jeg lever jo! Rart.

Føles som jeg har vært i fem år nå, føler meg fem år yngre. Disse årene som har vært, inne i, ute av nå. Årene som er mellom, årene som er "borte" men en del av meg. Føles ikke sånn lenger.

Jeg klarer skole, jeg klarer å ha fritidssysler, jeg snakker med mennesker på en -normal- likestillt måte. Jeg kan vise min sårbarhet.

Jeg har truffet en normal flott gutt, og jeg elsker det! Det er så nytt så nytt dette her. Så fantastisk godt for meg.

Helt utrolig. Jeg måtte til bunns, jeg måtte nå bunnen i min jævlighet, for å begynne å klatre opp til overflaten. Og jeg visste det i fjor allerede, når jeg var som sykest, visste jeg, at det var riktig. For å bli frisk.

En ting om gangen, har jeg fått på plass. En ting om gangen har jeg jobbet hardt for å få til å fungere. Nå denne biten med et forhold. Jeg er så glad at jeg nesten griner.

Livet mitt, kommer til å bli bra. Ikke bare solskinn, men et liv. Det kommer til å bli et liv. Nå vet jeg det. At jeg ror meg i land.

Jeg er så takknemlig.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285214-skrive-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...