chrl Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Begynte for ca ett år siden. Fikk problemer med å bli i samtaler/sosiale settinger hvor jeg blir satt i fokus, folk jeg kjenner godt eller mennesker jeg ikke kjenner så godt spør hvordan jeg har det, hvordan det går? Spesielt vanskelig dersom stemingen er litt "løssluppen" eller uformell. I slike situasjoner har jeg vanskelig med å holde øyekontakt eller se på den jeg snakker med. Og det kjennes som jeg kommer til å begynne å gråte. Har aldri presset med selv slik at det har skjedd men det er dette jeg er redd for. Skriver dagbok og prøver å analysere hva som utløser dette, hvilke personer og situasjoner men klarer ikke å se noe mønster. Utover at det nok ofte er i forhold til personer som har en høyere posisjon i forhold til meg (formelt eller uformelt), eller mennekser jeg vurderer som menneskekjennerer - har evnen til å se "igjennom" fasadene. Hva er dette? Og hvordan kan jeg jobbe meg ut av dette? Noen tips? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Dette tror jeg er en lett form for sosial fobi. Du finner mye om dette på nettet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.