tenker1365380443 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg er 44 år og kvinne og har hatt angst og følt meg utrygg med lav selvfølelse siden jeg var barn pga utrygge og mangelfulle forhold i barndomshjemmet samt seksuelle overgrep. Har f.eks. aldri trodd at foreldrene mine har vært glad i meg og har liten tillit til mennesker. Har gått mange år i terapi uten å oppnå stabilitet så nå søker jeg full uføretrygd etter å ha gått på attføring i fire år og vært tidsbegrenset fullt uføretrygdet i nesten 2 år. Jeg har gjort så mange forsøk på å klare å jobbe men makter ikke presset jeg føler og jeg føler meg veldig lett utenfor mine kolleger og da kommer angsten.Så jeg klarer ikke å prøve meg i arbeidslivet igjen for det vil knekke meg totalt å oppleve å mislykkes igjen, gruet meg nesten hver dag for å gå på jobb og treffe kolleger, det samme opplevde jeg med grunnskole og lengre utdanning. Humøret svinger veldig (er ikke manisk depressiv). Jeg har jobbet med meg selv alt jeg klarer men har ikke klart å få det godt med meg selv. Har fått diagnosene paranoid personlighetsforstyrrelse og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg bruker antidepressiva seroxat, og beroligende vival må jeg ta hver dag pga sterk angst som plutselig kommer og slår meg helt ut. I det siste har jeg hatt tanker om selvskading da angsten og fortvilelsen har vært som verst. Å skjære meg selv med kniv eller barberblad på armene i ren desperasjon fordi jeg har trodd jeg skulle klikke. Men jeg har ikke utført noe i praksis. Jeg er så fortvilet og trenger råd ang. medisiner for det hjelper ikke nok det jeg tar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285311-angst-og-tanker-om-selvskading/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bambi på isen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hvis du tar vival hver dag og har gjort det over lengre tid er det ikke usannsynlig at det er med på å forverre angstlidelsen din, da kroppen hos mange kommer i evig abstinens etter relativt kort tid. Og angstabstinens er den verste angsten jeg kan tenke meg. Selv om det sikkert kjennes umulig ut ville jeg trappet ned vivalen, om det så skulle være nødvendig med en innleggelse for å få det til. Jeg tror at du vil få det bedre på sikt uten den vivalbruket du har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285311-angst-og-tanker-om-selvskading/#findComment-2290880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.