Gå til innhold

Første time hos psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest har sosialangst

Skal til første time hos psykolog, og lurer litt på hva jeg kan forvente.. Blir det bare sånn bli kjent time, der jeg skal prøve å fortelle om meg selv? Nettopp slikt jeg sliter med, og kommer bare til å gråte i tilfelle... Det er ikke noe særlig...

Bare sånn generelt, hvordan bruker første time å arte seg liksom...??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285350-f%C3%B8rste-time-hos-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på psykologen. Klart en er redd. Som foran et jobbintervju,begynne på ny skole, ny jobb o.l. Det er vel sjelden psykologer forventer at en skal prestere så mye i første time. Du blir spurt om hva det er som gjør at du ønsker behandling hos psykolog?

Det som gjør det så nifst, er at man overhodet ikke vet, hva som venter en. Slik sett, en lite "psykologisk" forberedelse.Ivaretok en pasienten, ville en psykolog informert på forhånd, hva som blir temaer under samtalen, og en kunne forberedt seg mentalt. Det er MYE psykologene ikke kan.

Det er ikke ment at du skal åpne opp sjelen din i første time, ingen forventer det. Det er ofte veldig kort hva du trenger hjelp til, hva du klarer selv, hva du ønsker, tidligere behandling..osv osv. Skriv gjerne litt punkter så har du noe konkret å holde deg til.

Det kommer an på psykologen. Klart en er redd. Som foran et jobbintervju,begynne på ny skole, ny jobb o.l. Det er vel sjelden psykologer forventer at en skal prestere så mye i første time. Du blir spurt om hva det er som gjør at du ønsker behandling hos psykolog?

Det som gjør det så nifst, er at man overhodet ikke vet, hva som venter en. Slik sett, en lite "psykologisk" forberedelse.Ivaretok en pasienten, ville en psykolog informert på forhånd, hva som blir temaer under samtalen, og en kunne forberedt seg mentalt. Det er MYE psykologene ikke kan.

Som regel har man en henvisning fra ens lege;og det er denne man i starten jobber utfra. Og en gir en presentasjon av seg selv. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...