Gå til innhold

Dårlig konsentrasjon og hukommelse?


Beaa

Anbefalte innlegg

Det går ikke en dag uten at jeg prater feil, stokker om på setninger, bruker feile ord. Og når samboeren min prater til meg så får jeg ikke med meg alt han sier. Hører ikke hele setningen og ofte hører jeg feil så jeg stadig misforstår han. Dette skjer mange ganger hver dag. Har vært til utredning tidligere både til nevropsykolog og psykolog og tatt masse blodprøver hos fastlegen. Det var jeg som ville henvises videre og ta prøver da han ikke hadde tro på at noe feilet meg. Han mente det kom at at jeg tenkte for mye på enkelte ting, og kanskje var det på den tiden mye jeg tenkte på men nå blir det feil å si, jeg tenker vel ikke mer på spes. ting enn andre mennesker. Kun når samboeren ber meg følge med når han prater får jeg med meg alt. På meg virker det som at det ikke går opp for meg at han sier noe før han har begynt å prate og da har jeg ikke fått med meg første del av setningen. Skulle tro det var noe galt med hørselen men testet den og den gang. Ting er ikke annerledes nå så kan ikke skjønne at man skulle finne noe mer feil på meg nå enn den gang. Nevropsykologen mente jeg kunne ha ett snev av av ADD men ikke nok til å gi meg noen diagnose. I tillegg sliter jeg veldig med hukommelsen. Jeg glemmer ting om jeg ikke har skrevet det inn på mobilen med alarm. Sambo kan si noe til meg og rett etter har jeg glemt det. Det er veldig frustrerende for oss begge, han blir irritert og frustrert og jeg lei meg da jeg ikke kan gjøre noe med det. Skulle gjerne hatt en forklaring på hva det kan være. Kan nå umulig være normalt dette og det er ikke holdbart å ha det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan han begynne med å si:"Kan du høre på meg nå, det er noe jeg vil si?" og så venter til du retter konsentrasjonen mot ham og dermed får med deg det han sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...