Gå til innhold

Var det et overgrep?


Gjest Blomsterbarnet

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterbarnet

Gikk til en psykolog da jeg var i begynnelsen av tjueårene. Han gav meg diagnosen EUPF. Vi hadde en utrolig kjemi og jeg ble forelsket i han. Jeg gikk til han i mange år hvor vi hadde et slags forhold. Med utvidede timer hvor vi bare holdt rundt hverandre, kysset og snakket om følelsene våre for hverandre. Fikk en følelse at det var noe spesielt mellom oss. Dette varte i nesten 9 år, så utviklet det seg til et "ordentlig" forhold, seksuelt. Så ble det slutt pga fam hans oppdaget det. Jeg var jo så avhengig av han og prøvde å ta selvmord flere ganger hvor jeg ble "redda" i siste liten. Jeg var tom fra før, han hadde fylt meg opp, og når det ble slutt ble tingene bare enda verre...veldig ille..Jeg mistet alt som var viktig for meg, nemlig han.

Nå går jeg i terapi hos en psykiater som ymter om at dette var et overgrep. Men når jeg nå snakker med min eksvenn legger han vekt på det spesielle vi hadde.

Jeg har grått og svettet, grått blodstårer. Jeg mistet meg selv, også det slanke utseendet mitt. Ble forandret til et monstrum på 100 kg med svart hår. Fra å være lyshåret og slank til feit og svarthåret. JEg forandret også klesstil og begynte å misbruke piller fordi jeg måtte døyve smerten. Jeg kunne jo ikke fortelle dette til noen.

Var dette et overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var et overgrep. Og gjør deg den tjenesten å begynne å bearbeide dette med den nye psykologen med en gang. veien er ikke kort. I hvilken grad det har skadet deg er vanskelig for noen å si, men begynn på dette med en gang. Du kommer ikke videre før du tar tak i noe så sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Multippel

Ja dette er et overgrep, selv om det var oppriktig ment fra hans side.

Som pasient er du jo i en helt spesiell situasjon. Dere er ikke likeverdige partnere da.

Dessuten....hvorfor fortsatte han å behandle deg om han hadde slike følelser for deg?

Dette høres slett ikke bra ut! Kutt han ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var et overgrep, overtramp, grenseoverskrivelse. Som psykolog har han ikke lov til å ha et sånt forhold og som kjæreste skal man ikke være psykolog.

Det betyr ikke at det og kan ha vært spesiellt og fint. De forbaskade motsetningene som gjør det så vanskelig.

Men du skriver jo selv hvilke resultater det fikk.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...