Gjest Jente31 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 En ting jeg har tenkt ganske mye på, er om det er ok å bruke DOL også når man får hjelp i RL. Iallefall så lenge man drar nytte av det. Og når det gjelder i allefall meg, vil det sannsynligvis bli mindre og mindre innlegg etter hvert som ting løsner også. Meningen er at jeg en dag skal klare å stå på egne bein. Men jeg har hatt god hjelp her inne, også til å "våkne", for det hender jeg blir blind bl.a. Men jeg har lurt på dette.. Og særlig etter at min utreder sa at jeg har hatt god nytte av dette, siden jeg har problemer med nærhet i RL. Men det er jo meningen å klare denne nærheten også i RL. Så hvor bra det er å bruke dol i forhold til dette vet jeg ikke? Men jeg har anvendt det meste av min erfaring herfra også i praksis (RL). Jeg trener meg bl.a på en venninne som vet hvem jeg er her på dol. Har fulgt mange av deres råd. Har lært masse om meg selv. Også at jeg må tørre å stole på meg selv. Så for meg har det absolutt hatt god nytte - samtidig som jeg også har klart å bli mer trygg på å nærme meg andre pga dette. Vet ikke om dere forstår hva jeg mener. Jeg har jo spurt om det er ok å bruke dol i livskrise, iallefall til man får hjelp i RL. Men hva når man også får hjelp i RL - er det ok da også (så lenge man har nytte av det og anvender dette også i RL)? Kansje et dumt spm.. men jeg lurer, og velger å spørre.. slik at jeg slipper å tenke mer på det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285450-ok-%C3%A5-bruke-dol-paralelt-med-hjelp-i-rl/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psykojenta Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg synes du skal fortsette å bruke DOL selv om du får hjelp i RL! Du får jo flere synspunkter her- og noen ganger helt forskjellig fra hva din behandler mener. Jeg bruker DOL som et tillegg- for jeg er "ofte" uenig i hva behandleren min mener og da er det greit å bruke dette forumet til å lufte seg, spørre om råd- noe jeg gjør litt ofte. Noen ganger er det jeg som er "problemet", andre ganger behandleren- eller måten ting blir gjort på. Så fortsett å bruke begge deler du!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285450-ok-%C3%A5-bruke-dol-paralelt-med-hjelp-i-rl/#findComment-2291858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Veldig mange av oss som bruker dol får også hjelp i RL. Det trenger du ikke bekymre deg for. Hvordan det vil virke inn på den behandlingen du får må du nesten kjenne etter og prøve ut selv, Jeg tror det for veldig mange (de fleste?) er nyttig. Problemene/spørsmålene som tas opp kan kanskje bli andre. Bare fortsett å bruke dol du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285450-ok-%C3%A5-bruke-dol-paralelt-med-hjelp-i-rl/#findComment-2291860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Veldig mange av oss som bruker dol får også hjelp i RL. Det trenger du ikke bekymre deg for. Hvordan det vil virke inn på den behandlingen du får må du nesten kjenne etter og prøve ut selv, Jeg tror det for veldig mange (de fleste?) er nyttig. Problemene/spørsmålene som tas opp kan kanskje bli andre. Bare fortsett å bruke dol du. Du kommer med gode poeng her. Takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285450-ok-%C3%A5-bruke-dol-paralelt-med-hjelp-i-rl/#findComment-2291873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg synes du skal fortsette å bruke DOL selv om du får hjelp i RL! Du får jo flere synspunkter her- og noen ganger helt forskjellig fra hva din behandler mener. Jeg bruker DOL som et tillegg- for jeg er "ofte" uenig i hva behandleren min mener og da er det greit å bruke dette forumet til å lufte seg, spørre om råd- noe jeg gjør litt ofte. Noen ganger er det jeg som er "problemet", andre ganger behandleren- eller måten ting blir gjort på. Så fortsett å bruke begge deler du!! Godt at denne muligheten finnes, og at mange har nytte av det. Jeg har god nytte av mange andres innlegg også. Godt at vi kan dra nytte av hverandre. Bruker søkfunksjonen ganske mye for å finne svar i tillegg. Men noen ganger trenger man litt mer personlige svar, for å forstå også. Ønsker deg en fin dag ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285450-ok-%C3%A5-bruke-dol-paralelt-med-hjelp-i-rl/#findComment-2291875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner ikke det der jeg Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Slike spørsmål skjønner ikke jeg, "er det okey å.....". Hva om flere sa "nei", ville du slutte å bruke DOL da? Om flere sa "ja", er det greit å fortsette? Det er individuellt hva som passer oss, hva som er bra for meg bør ikke nødvendigvis være bra for naboen. Mange slike spørsmål her på DOL. "Er det okey å bruke sånn bukse nå" (ol) Skal vi kaste buksa fordi flere sier "nei" enn "ja"? Folk bør få mere tro på seg selv og legge litt lengre bak på hylla hva andre folk mener. Er det bra for meg og det ikke skader noen, hvorfor da bry meg om hva andre mener? Bare en liten tanke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285450-ok-%C3%A5-bruke-dol-paralelt-med-hjelp-i-rl/#findComment-2291902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Slike spørsmål skjønner ikke jeg, "er det okey å.....". Hva om flere sa "nei", ville du slutte å bruke DOL da? Om flere sa "ja", er det greit å fortsette? Det er individuellt hva som passer oss, hva som er bra for meg bør ikke nødvendigvis være bra for naboen. Mange slike spørsmål her på DOL. "Er det okey å bruke sånn bukse nå" (ol) Skal vi kaste buksa fordi flere sier "nei" enn "ja"? Folk bør få mere tro på seg selv og legge litt lengre bak på hylla hva andre folk mener. Er det bra for meg og det ikke skader noen, hvorfor da bry meg om hva andre mener? Bare en liten tanke. Jeg forstår hva du mener. Er glad for ulike innspill :-) Jeg har også sett at det er mange slike spm her på DOL. Jeg vet også at det handler om å tørre stole på seg selv. Det er noe jeg jobber aktivt med. Jeg har mange ting jeg lurer på i forbindelse med barna feks. Også hva min eks gjelder. Eller ting hva hverdagen gjelder. Men det er noe jeg er litt sårbar for å diskutere på nettet, så jeg holder meg litt borte fra det. Det er mye jeg ikke har villet spørre om her. Særlig i det siste, etter at det har gått opp for meg at det er å stole på meg selv jeg må gjøre. AV og til ser jeg det ikke engang selv, at jeg ikke gjør det. Det er nok en tidkrevende prosess. Og kansje må dette gjentas og gjentas til det sitter. Men jeg valgte å lufte dette fordi jeg har tenkt litt på dette. Jeg har ofte tenkt, er det egentlig så bra...? Vil det skade terapien i RL osv. Jeg spurte ikke for å få bekreftelse fra hvem som mener nei og ja. Jeg skjønner at alle har sin mening om det, og det aksepterer jeg. Men det var altså i en annen hensikt jeg spurte her ) Håper du skjønner hva jeg mener. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285450-ok-%C3%A5-bruke-dol-paralelt-med-hjelp-i-rl/#findComment-2291916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.