Gå til innhold

Min "journal"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg tenkte at siden behandler skriver sin journal om hvordan det har gått i timen, kunne det være lurt for meg å skrive min egen, for å på en måte huske bedre hva som foregikk i timen og hva vi pratet om. Greit nok, ikke så veldig viktig kansje, men jeg tenkte at det kunne være en måte å nyttegjøre seg bedre av terapien på. Men, så har det sklidd helt ut, slik at jeg etterhvert føler jeg bør skrive lenger og mer detaljert om hva som ble sagt i timen, rene rapporter. Det er ganske slitsomt, og noen ganger tenker jeg at jeg ikke bør si så mye i timen fordi det da blir så mye arbeid med å skrive om det etterpå. Hva synes dere om problemstillingen? Noen med samme erfaringer? Tror rasjonellt så er det ikke noen vits i, men jeg føler jeg burde.

Skrevet

Hva med å begrense deg til å skrive opp punkter? Altså bare stikkord. Sånn som dette:

-Angst for å kjøre buss -> ha med noen på bussen neste gang?

-Øke Cipralex til 10 mg

-Vanskelig å snakke om familieforhold med psykolog -> skrive ned i stedet?

Skrevet

Hva med å begrense deg til å skrive opp punkter? Altså bare stikkord. Sånn som dette:

-Angst for å kjøre buss -> ha med noen på bussen neste gang?

-Øke Cipralex til 10 mg

-Vanskelig å snakke om familieforhold med psykolog -> skrive ned i stedet?

Det prøver jeg på, men det sklir ut, og da er det vanskelig å gå til bake til å skrive kort, når jeg først har skrevet noe langt.

Skrevet

Hvis jeg skal være ærlig, så lurer jeg på om du nærmest har fått en "fiks ide" i forhold til dette. Klarer ikke å se nytteverdien i overdreven rapportskriving.

Kanskje du skal prøve å la være noen ganger og se hvordan det kjennes?

Skrevet

''Det er ganske slitsomt, og noen ganger tenker jeg at jeg ikke bør si så mye i timen fordi det da blir så mye arbeid med å skrive om det etterpå''

Jeg for min del tanker at det kansje ikke er så bra, jmfr det du har beskrevet over her.. At det ødelegger for deg..

Hvorfor er det så viktig for deg å ha din egen journal? For å ha en slags kontroll?

Kansje du heller skulle bedt om å få en kopi av journalen din?

Ikke vondt ment.. bare noen tanker :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...