Gå til innhold

NHD: kognitiv terapi + GAD

Anbefalte innlegg

Gjest Blåbærpiken
Skrevet

NHD uttaler seg i denne sammenhengen om GAD og utsiktene den har til bedring ved ulike behandlinsformer. Vitenskapelig sett.

Noen som ikke har mulighet til å få denne behandlingen, og kanskje går i en behandling hvor fremgangen ikke er så merkbar, kan føle seg provosert ved tanken på at det kanskje finnes noe der ute som hadde hjulpet bedre. Derfor skriver NHD det han gjør.

Ja, jeg vil gjerne høre hans tolkning av hvorfor han skriver som han gjør, ikke andres tolkning på hvorfor han skriver som han gjør. Det blir gjetninger like gode som mine er gjetninger.

Gjest kognitiv terapi!Tusen takk!
Skrevet

En utvalgt gruppe sisteårsstudenter har spesialisert seg i dette og driver behandling som en del av sin utdannelse. De får veiledning av erfarne psykologer ansatt på instituttet. Taushetsplikt gjelder som i helsevesenet.

Prof. Nordahl er den minst farlige du kan snakke med :-)

Psykologen som er ansvarlig for den praktiske gjennomføringen heter Kjell Røsdal.

Jeg synes du bør ta pause i den andre terapien mens dette pågår. Med metakognitiv terapi bruker en ikke mange timene på å behandle GAD. Mye er gjort på 8-12 timer.

Til evt andre lesere: Ja, det kan være provoserende at noe er langt mer effektivt enn noe annet. Særlig dersom dette noe annet er det du selv tror på. Jeg forholder meg til vitenskap, ikke synsninger eller trosretninger. Slik vil det fortsette.

Hei,tusen takk for tipset om psykologisk instiutt. Har allerede tatt kontakt og fått svar av de så dette blir spennende! Jeg hadde ikke visst dette om det ikke var for deg.

Tusen takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...