Gå til innhold

kan depresjon gi seg like stort utslag i sinne?

Anbefalte innlegg

Gjest gruppedeltaker

Jeg har en moderat depresjon. og har slitt med vedvarende depresjon i mange år nå.

Noe av det verste er den kroniske irritabiliteten jeg har inni meg. Jeg har lyst til å slå folk, fordi jeg blir så sinna. Og grunnen til at jeg blir irritert er latterlige. det kan være en person som uttaler et ord på feil måte, eller en forbannet buss om alltid er forsinket.

Kan depresjon arte seg på denne måten? Er det vanlig ?

Fortsetter under...

Gjest kriterier

Sinne, eller irritabilitet er at av diagnosekriteriene på depresjon, så det er vanlig for mange ja. Kanskje like mye som utalt tristhet.

Depresjon er virkelig så mangt og det er ikke dumt å lese kriteriene. Man kan ofte lettere forstå hele seg da.

Annonse

Gjest gruppedeltaker

Irritasjon og sinne er svært vanlige symptomer på depresjon. Hyppigere hos menn enn hos kvinner.

Behandles dette på lik linje som depresjon med mere typiske kjennetegn?

Jeg går på Cipralex og Orfiril. finnes det noe middel mot irritasjonen også? Det er det sistnnevnte som gjør mitt sosiale liv vanskelig.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Behandles dette på lik linje som depresjon med mere typiske kjennetegn?

Jeg går på Cipralex og Orfiril. finnes det noe middel mot irritasjonen også? Det er det sistnnevnte som gjør mitt sosiale liv vanskelig.

Når depresjonen letter, forsvinner også dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...