Gjest gruppedeltaker Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Jeg har en moderat depresjon. og har slitt med vedvarende depresjon i mange år nå. Noe av det verste er den kroniske irritabiliteten jeg har inni meg. Jeg har lyst til å slå folk, fordi jeg blir så sinna. Og grunnen til at jeg blir irritert er latterlige. det kan være en person som uttaler et ord på feil måte, eller en forbannet buss om alltid er forsinket. Kan depresjon arte seg på denne måten? Er det vanlig ? 0 Siter
Gjest Majja Kr. Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 jeg blir også veldig irritert når jeg er deppa :S 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Ja. Absolutt. Mer vanlig hos menn enn hos kvinner. 0 Siter
Gjest kriterier Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Sinne, eller irritabilitet er at av diagnosekriteriene på depresjon, så det er vanlig for mange ja. Kanskje like mye som utalt tristhet. Depresjon er virkelig så mangt og det er ikke dumt å lese kriteriene. Man kan ofte lettere forstå hele seg da. 0 Siter
willow Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Ja. Absolutt. Mer vanlig hos menn enn hos kvinner. Ja, det vil jeg tro. Har opplevd det selv, og opplever det fremdeles. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Irritasjon og sinne er svært vanlige symptomer på depresjon. Hyppigere hos menn enn hos kvinner. 0 Siter
Gjest gruppedeltaker Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Irritasjon og sinne er svært vanlige symptomer på depresjon. Hyppigere hos menn enn hos kvinner. Behandles dette på lik linje som depresjon med mere typiske kjennetegn? Jeg går på Cipralex og Orfiril. finnes det noe middel mot irritasjonen også? Det er det sistnnevnte som gjør mitt sosiale liv vanskelig. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Behandles dette på lik linje som depresjon med mere typiske kjennetegn? Jeg går på Cipralex og Orfiril. finnes det noe middel mot irritasjonen også? Det er det sistnnevnte som gjør mitt sosiale liv vanskelig. Når depresjonen letter, forsvinner også dette. 0 Siter
Gjest periodedeprimert Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 kjenner igjen det ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.