Gå til innhold

Paralgin Forte som beroligende?

Anbefalte innlegg

Har nå gjennomført svulstoperasjonen. Det ser ut til å ha gått greit, men jeg har en del smerter. Derfor får jeg Paralgin Forte. Tidligere har jeg ikke fått beroligende for angsten min, men Paralginen kan vel fungere for begge deler? Hvor stor dose av Paralgin brukes til beroligende? Hvordan er avhengighetsfaren? Fungerer Paralgin like bra som andre B-preparat som beroligende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285743-paralgin-forte-som-beroligende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke bruke paralgin forte som beroligende. For det første fordi det er svært avhengighetsskapende; det omdannes til et morfinlignende preparat i kroppen. For det andre inneholder det paracetamol som i større doser vil kunne ødelegge leveren din.

Håper du vil ha nytte av å ha fått fjernet svulsten og at du snart opplever bedring i forhold til din depresjon. Synes også du skal ta opp temaet om beroligende med legen din - kanskje dere kunne funnet frem til noe :-)

Hei lof. Hvordan går det med deg? Tenker på deg og familien din. Håper at operasjonen har gått greit, og at det vil føre til bedring for deg.

Her går det fremover. Jeg er endelig under utredning, og jeg ser lyset i tunnelen der fremme et sted. Jeg føler sakte men sikkert bedring.

Tror ikke det er så lurt pga leveren å over tid bruke dette middelet som beroligende.. Det er den det vil gå utover. Jeg har brukt paracet mot muskelsmerter de dagene jeg bare må, men er ikke glad for det. Jeg ville vært forsiktig, var jeg deg. Men for en kort periode pga operasjon ville jeg gjort det uten å nøle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...