Gå til innhold

Hvordan få svar på dol - en bruksanvinsning

Anbefalte innlegg

1. Bruk rett tegnsetting, skriv sammenhengende og sett avsnitt (vi kan jo ikke ha noe av at folk blir helt Wirginia Woolf heller..., gud så irriterende ustrukturerte de gale kan være av og til)

2. Ikke klag, "syt" eller si at alt er nyttesløst. (vi kan jo ikke ha noe av at folk viser fram smerten sin sånn helt nakent heller, da blir vi så slitne i hodet)

3. Spør om medisiner, helst om noe kan kombineres (det beste er å være så saklig som mulig når man har det vondt, det kan vi alle forholde oss til)

4. Skriv at du nyttigjør deg av svarene du får. (vi kan jo ikke ha noe av at folk ikke får til alt, det er så demotiverende for moralen)

5. Ikke skriv for langt (vi må nesten forte oss her, vi er tross alt på nettet, og noen innlegg kan ta opptil flere minutter å sette seg inn i)

6. Skrik høyt og spør gjerne om det samme mange ganger (det er så trøttendes med de som ikke klarer å komme opp og frem, de kan vel bare skrike litt høyere og ikke sitte der og være så irriterende unnselige)

6.

Fortsetter under...

Annonse

Det er noe som heter empati. Og folkeskikk. Og dette er helt bak mål.

Hjelpe meg, dette er jo ironisk ment! Innsender undertegner til og med og for sikkerhets skyld ironica. Når man er ironisk på den måten, skriver man jo det motsatte av det man egentlig mener.

Som om jeg ønsket hjelp, men skrev "å nei, jeg ønsker ikke hjelp, nei". I en spydig tone.

See????

Gjest Multippel

Hjelpe meg, dette er jo ironisk ment! Innsender undertegner til og med og for sikkerhets skyld ironica. Når man er ironisk på den måten, skriver man jo det motsatte av det man egentlig mener.

Som om jeg ønsket hjelp, men skrev "å nei, jeg ønsker ikke hjelp, nei". I en spydig tone.

See????

Hehe du høres ut som en som har like mekanisk forhold til ironi som min sønn hadde da han var 8 år. Han kunne se på meg og si: Mamma du er stygg! Å?? svarte jeg da. Så sa han: Det var ironi og ironi er å si det mottsatte av hva man mener. Så egentlig syns jeg du er pen:-)

Hvis jeg skal bedømme teksten ovenfor her så ligger den mer i genren sarkastisk. Folk blander disse begrepene ofte.

See????

Nei i dette tilfellet skriver man ikke det motsatte av hva en mener. Det tror du da ikke på selv.

Nei i dette tilfellet skriver man ikke det motsatte av hva en mener. Det tror du da ikke på selv.

Innlegget er selvfølgelig ironisk ment!

Jeg ønsker meg altså:

- et forum som er åpent for alle

- der alle, og å de små stemmene får komme til

- der også de som har det vondt kan få si dette, uten at det blir omtalt som "syting",

Et forum med varme og stor takhøyde, er det jeg ønsker meg, og synes vi stort sett har. Er jo kjempeglad i så mange her.

Gjest Multippel

Innlegget er selvfølgelig ironisk ment!

Jeg ønsker meg altså:

- et forum som er åpent for alle

- der alle, og å de små stemmene får komme til

- der også de som har det vondt kan få si dette, uten at det blir omtalt som "syting",

Et forum med varme og stor takhøyde, er det jeg ønsker meg, og synes vi stort sett har. Er jo kjempeglad i så mange her.

Det er ikke sikkert du tenkte på det. Men jeg tror mange tenker at det har vært mobbetendenser her inne, og at kanskje dette var rettet mot jente 31. Det er jo det motsatte av takhøyde:-)

Det er ikke sikkert du tenkte på det. Men jeg tror mange tenker at det har vært mobbetendenser her inne, og at kanskje dette var rettet mot jente 31. Det er jo det motsatte av takhøyde:-)

Vel, det var det altså ikke. Det var mer ment som et lite spark mot dem som mener de kan definere hvem som bør få svar her inne, altså det motsatte!

Gjest Multippel

Vel, det var det altså ikke. Det var mer ment som et lite spark mot dem som mener de kan definere hvem som bør få svar her inne, altså det motsatte!

Dette er jo et eksempel på hvor lett man kan misforstå!:-) Jeg er helt sikker på at de negative reaksjonene kom av dette:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...