Gå til innhold

PF i psyk. avdeling - splitting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på dette med personlighetsforstyrrelser og splitting. Har ofte hørt om at mennesker med PF (gjelder vel først og fremst ustabil PF) kan splitte personalet i psykiatriske avdelinger, men skjønner ikke hva dette går ut på? Hva slags uenigheter/krangler kan en person med PF lage blant de ansatte? Jeg skjønner ikke at personalet lar seg splitte pga. en pasient.

Noen som kan forklare meg dette eller har et konkret eksempel på hva dette kan dreie seg om?

Skrevet

Uten at dette er noe jeg vet sikkert, så tror jeg det er noe slikt som dette.

De som har emosjonelt ustabil pf ser ofte ting i svart/hvitt. Dette gjør at de plasserer personalen i to grupper. De gode og de slemme. Dette preger selvfølgelig personalet. De 2sorte" ser en helt annen pasient enn den "hvite". Derfor blir de ikke enige om behandling eller forståelse av asienten generelt.

Det skjer vel også at pasienten spiller personalet ut mot hverandre, noe som kan være vannskelig å oppdage med en gang.

Håper dette var litt svar ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...