Gå til innhold

NHD, Frosken of dere andre som brydde dere.

Anbefalte innlegg

Tenkte dere ville ha en oppdatering på hva som skjedde i løpet av helga og sånn.

Jeg er fremdeles like dårlig som jeg har vært. Snakket med psykiateren min på tlf. Hun foreslo parsamtale på familievernkontoret. Det er hittil den mest fargerike løsningen jeg har hørt på en bipolar blandet episode.

Fortsetter under...

Gjest går det an det da?

Hei! Har heller aldri hørt at det skal være bra å gå på familievernkontoret, men har jo aldri fått tilbudt en sånn behandling heller:-) Litt komisk den, synes jeg.

Trodde det stort sett var medisiner som hjalp imot bipolare lidelser jeg da. Spurte du om du kunne få noe truxal el. da? De må da kunne gi deg noe å sove på i det minste. Jeg har et glass truxal stående som jeg tar i slike tilfeller (tar ikke hele glasset da ;). Har fungert bra i hele sommer ihvertfall. Når du også bruker lamictal burde det kanskje også vært noen vurdering i forhold til denne når du likevel blir syk?

Sa du tydelig i fra om at du mente du var dårlig?

Jeg kan se at det kan være nyttig med parsamtaler i forhold til hvordan din sykdom påvirker familielivet, men har vanskelig for å se at dette er det rette tidspunktet. Hva begrunnet psykiateren forslaget med?

Gjest annet nick

*humre* Unnskyld, men det var nesten litt komisk... bortsett fra at det er blodig alvor for deg da... Er du sikker på at du klarer å formidle det du tenker og hvordan du har det? En lege kan da ikke i fullt alvor tro at familievernkontoret kan hamle opp med et reelt psykiatrisk problem?? Det spørs om du når du snakker med henne bagatelliserer og feier litt under teppet og ikke klarer å få frem hva som egentlig er på gang? Jeg har måttet ringe fastlegen til nær familie selv jeg, fordi vedkommende ikke klarte å få frem hva som var problemet når h*n snakket med fastlegen. da var alt jo egentlig greit likevel, og joda, legen hadde jo rett i så mye... Og så endte det med at h*n ringte meg og beklaget seg. Så, når jeg ringte legen og forklarte hvordan ting så ut utenfra, ble det fart i sakene.

Jeg sier ikke at det er sånn i ditt tilfelle altså. Og det kan godt hende at psykiatri-kompetansen virkelig er så på jordet hos legen din. Men i _tilfelle_ du skulle være litt sånn helt vanlig jente/dame som skal fikse alt og ikke klage og "joda, det er vel kanskje ikke _så_ ille likevel" for at man ikke skal være til bry: du har ikke noen andre som kan ringe for deg? En venninne, mor, søster, en eller annen?

Lykke til, det er jo ille å høre at det skal være så vanskelig å få hjelp når man nærmest til og med stiller opp med diagnose og alt selv! Fysj!

Gjest annet nick

*humre* Unnskyld, men det var nesten litt komisk... bortsett fra at det er blodig alvor for deg da... Er du sikker på at du klarer å formidle det du tenker og hvordan du har det? En lege kan da ikke i fullt alvor tro at familievernkontoret kan hamle opp med et reelt psykiatrisk problem?? Det spørs om du når du snakker med henne bagatelliserer og feier litt under teppet og ikke klarer å få frem hva som egentlig er på gang? Jeg har måttet ringe fastlegen til nær familie selv jeg, fordi vedkommende ikke klarte å få frem hva som var problemet når h*n snakket med fastlegen. da var alt jo egentlig greit likevel, og joda, legen hadde jo rett i så mye... Og så endte det med at h*n ringte meg og beklaget seg. Så, når jeg ringte legen og forklarte hvordan ting så ut utenfra, ble det fart i sakene.

Jeg sier ikke at det er sånn i ditt tilfelle altså. Og det kan godt hende at psykiatri-kompetansen virkelig er så på jordet hos legen din. Men i _tilfelle_ du skulle være litt sånn helt vanlig jente/dame som skal fikse alt og ikke klage og "joda, det er vel kanskje ikke _så_ ille likevel" for at man ikke skal være til bry: du har ikke noen andre som kan ringe for deg? En venninne, mor, søster, en eller annen?

Lykke til, det er jo ille å høre at det skal være så vanskelig å få hjelp når man nærmest til og med stiller opp med diagnose og alt selv! Fysj!

...og når jeg leste at det var _psykiateren_ din som sa dette ble det jo hakket verre også. Jeg trodde først i farta at det var _fastlegen_ din...

Annonse

Hva kan jeg si?

Jeg beklager og skammer meg på standens vegne.

Mannen min ringte tilbake til henne og forsøkte å forklare problemet. da gikk det visst opp et lys. Jeg fikk time på dagen, har begynt med en liten dose risperdal, og har telefonkontakt hver dag denne uken med vurdering om det er riktig med innleggelse.

Hun snudde tvert. Tror kanskje hun hadde en litt dårlig dag, dårlig tid eller dårlig hørsel. Det er ihvertfall i orden nå.

Hun gjorde en feil. Nå er den rettet opp. Alle er fornøyd:-)

Gjest går det an det da?

Mannen min ringte tilbake til henne og forsøkte å forklare problemet. da gikk det visst opp et lys. Jeg fikk time på dagen, har begynt med en liten dose risperdal, og har telefonkontakt hver dag denne uken med vurdering om det er riktig med innleggelse.

Hun snudde tvert. Tror kanskje hun hadde en litt dårlig dag, dårlig tid eller dårlig hørsel. Det er ihvertfall i orden nå.

Bravo! Psykiatere med nedsatt hørsel høres ikke bra ut, kanskje du burde foreslå høreapparat for henne :-). Lykke til videre!!

Bra :-)

Jeg lette tilbake til denne tråden for å spørre deg om hvordan det gikk i dag. Ble glad for å høre at du til slutt nådde frem (riktig via din mann...).

Det er frustrerende å ikke bli møtt når man forsøker å være mest mulig konstruktiv selv, så det var på tide at dette snudde:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...