Gå til innhold

Å ikke bli trodd...


Gjest tjuesju

Anbefalte innlegg

Jeg har vært utsatt for overgrep av flere gjennom hele livet. Jeg har også blitt trodd når jeg har fortalt om disse. Men nå har det skjedd noe som jeg blir ganske frustrert over. God og full fortalte jeg en pleier på psykiatrisk at jeg hadde hatt et seksuellt forhold til en mannlig sykepleier ved avdelinga. Dette pågikk jevnlig i et år når han var på hjemmebesøk hos meg. Det førte til at pleieren ble innkallet og fortalte en fantastisk historie om hvor pågående og forelska jeg var i han, og at han ikke hadde gitt meg annet enn klemmer. Å alle tror på hans versjon. Jeg ønsker absolutt ikke at han skal straffes eller noe slikt... Men jeg synes det er vanskelig å fortsette det polikliniske opplegget deres slik situasjonen er blitt nå. Her har jeg med 40 personer å gjøre som tror jeg har diktet opp historier og misforstått "klemmene" hans.

Jeg vet iallefall med meg selv at jeg ikke har løyet, og jeg er ganske sikker på at denne pleieren har ganske dårlig samvittighet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe ved din historie som er veldig underlig. Men, slik det har utviklet seg ville jeg avbrutt alt av behandling og funnet en psykolog med driftsavtale og begynt på nytt. Tillit er en av grunnstenene i terapien, om ikke det er på plass eller er så skjørt som det virker for hos deg så hadde jeg ikke maktet å bruke krefter på dette. Velg dine kamper med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke blander deg sammen med andre, så har jo du skrevet om dette gjennom lang tid her på dol. Kanskje kunne du vist noe av dette til de som ikke tror deg?

Tror også at den det gjelder har dårlig samvittighet nå. Han så en mulighet til å redde seg selv, og tok den. Samtidig ga han blaffen i deg og dine følelser, og viste således at han ikke har vært verd dine forsøk på å beskytte ham mot represalier.

Håper du har det bedre nå, og at du kan prate med noen om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke blander deg sammen med andre, så har jo du skrevet om dette gjennom lang tid her på dol. Kanskje kunne du vist noe av dette til de som ikke tror deg?

Tror også at den det gjelder har dårlig samvittighet nå. Han så en mulighet til å redde seg selv, og tok den. Samtidig ga han blaffen i deg og dine følelser, og viste således at han ikke har vært verd dine forsøk på å beskytte ham mot represalier.

Håper du har det bedre nå, og at du kan prate med noen om dette.

Du følger godt med du frosken. Har skrevet en del om det ja... Jeg har ikke gjort noe mer med saken. Men tiliten til hjelperene mine er ikke den beste for tiden. Jeg hørte at etter at pleieren hadde vært her på møte hadde han og verneombudet blitt feiret med en stor farvel-fest av alle kollegaene samme kvelden. Etterpå snakket de om hvor kjekt det var, viste bilder o.s.v. Håpløst å dra noe nytte av dette ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...