Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette innlegget burde du ha skrevet et helt annet sted, Denne gangen ødela du et godt initiativ fra Orio.

Vi er mange som har ok intensjoner med det vi skriver her inne - ikke bare du.

Ja kanskje gjorde jeg det, og det var ikke helt mitt mål. Jeg burde nok lagt det i en annen tråd.

Det blir bare litt underlig for meg, og det er helt ok om jeg er alene den om den følelsen, men det blir rett og slett underlig i mine øyne når andre bestemmer at "nå" skal vi ha en utluftning og en utblåsning fordi det passer seg slik... og "nå" er vi "ferdig med det".

Men ja, vi er done. Og jeg håper hun komme tilbake.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

5

• frosken

3

• cathlin

1

• leda

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vil bare si meg enig. Ingen skal jages bort herifra.

Jeg har også stått litt på sidelinjen her og sett hvordan diskusjonen har glidd litt ut fra det den var ment til å vœre.

Jeg vil bare si at vi skal vœre realle med hverandre her i dette forumet, ikke henge ut noen, og respektere at vi har forskjellige syn på ting. Jeg regner med at de fleste her inne ønsker å lufte litt følelser fordi vi er inne i en vanskelig tid, og trenger litt hjelp fra andre. Noen ganger kan det vœre flott med helt œrlige meninger, men i den situasjonen som vi mange er i, kan selv en liten bemerkning bli til en stor byrde.

Jeg håper at du, Jente 31, kan komme tilbake uten å føle at du ikke er velkommen. Du er velkommen!. Og jeg vil gjerne lese mer om hvordan du har det!

Og til neste gang noen føler seg litt forbigått: hvorfor ikke ta det opp med NHD? I stedet for å la det gå utover en person som ikke fortjener det.

Alle bør få lov til å si sine egne meninger her. Dette forumet er for viktig til at folk ikke skal kunne komme tilbake pga respektløse kommentarer.

Skrevet

- ikke la noen fortelle deg noe annet. Folk blir såre og leie og diskusjoner tar av. Slitsomt! Jeg hadde rømt forlengst, men har sett masse styrke fra deg, og håper det ikke har vært for ille. Men forstår hvis du velger å holde deg unna, jeg hadde som sagt ikke fikset noe sånt!

Men håper du kommer tilbake, har lært masse av det du har skrevet, om både deg og livet og meg selv!

hilsen en annen jente på 31

Skrevet

Ja kanskje gjorde jeg det, og det var ikke helt mitt mål. Jeg burde nok lagt det i en annen tråd.

Det blir bare litt underlig for meg, og det er helt ok om jeg er alene den om den følelsen, men det blir rett og slett underlig i mine øyne når andre bestemmer at "nå" skal vi ha en utluftning og en utblåsning fordi det passer seg slik... og "nå" er vi "ferdig med det".

Men ja, vi er done. Og jeg håper hun komme tilbake.

Dette er ikke en "svart-hvitt"- situasjon. Jeg tror flere av oss har syntes denne diskusjonen har vært vanskelig; noen har ment den ikke burde ha foregått mens andre har syntes den var viktig, uten at det nødvendigvis har betydd at man ikke har vært bekymret for hvordan jente 31 har opplevd situasjonen.

La oss prøve å bevege oss videre. Det er plass til alle her inne - og etter min mening er det også plass til ulike typer følelser fra ulike brukere.

Kanskje har vi lært noe av denne diskusjonen både om oss selv og andre - eller kanskje har vi ikke det. Men ut i fra engasjementet å dømme har den neppe vært meningsløs for de involverte.

Skrevet

Dette er ikke en "svart-hvitt"- situasjon. Jeg tror flere av oss har syntes denne diskusjonen har vært vanskelig; noen har ment den ikke burde ha foregått mens andre har syntes den var viktig, uten at det nødvendigvis har betydd at man ikke har vært bekymret for hvordan jente 31 har opplevd situasjonen.

La oss prøve å bevege oss videre. Det er plass til alle her inne - og etter min mening er det også plass til ulike typer følelser fra ulike brukere.

Kanskje har vi lært noe av denne diskusjonen både om oss selv og andre - eller kanskje har vi ikke det. Men ut i fra engasjementet å dømme har den neppe vært meningsløs for de involverte.

Fint innlegg du skrev der. Ingen diskusjon er noensinne svart hvitt, og det er klart noen bryr seg om personen og om hva som blir skrevet _selv_ om disse kanskje er uenige, det ene utelater som kjent ikke det andre.

:-)

Gjest fortvilet over forumet
Skrevet

KAN DERE IKKE BARE SLUTTE MED ALL SYNSINGEN,MISFORSTÅELSENE,diskusjoner av noe i det uendelige ,kjeftingen, osv!

Gjest luftforurensning
Skrevet

Synes du det har vært verdt det? Sånn alt i alt? Har noe blitt vunnet ved denne diskusjonen som er mere verdt enn kanskje en knust jente som har blitt diskutert på nettet i en sårbar situasjon?

Var det virkelig verdt å ta sjansen? At det ville gli ut trenger en virkelig ikke være synsk for å kunne forutsi.

Luften er ikke renset på forumet nå. Tvert i mot.

Dette har vært ubehagelig å være vitne til synes jeg.

Gjest Fortvilet over forumet
Skrevet

Synes du det har vært verdt det? Sånn alt i alt? Har noe blitt vunnet ved denne diskusjonen som er mere verdt enn kanskje en knust jente som har blitt diskutert på nettet i en sårbar situasjon?

Var det virkelig verdt å ta sjansen? At det ville gli ut trenger en virkelig ikke være synsk for å kunne forutsi.

Helt enig. Jeg har ikke vært her lenge ,men nå kommer jeg ikke til å være her mere. Synd at det skal være sånn:(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Helt enig. Jeg har ikke vært her lenge ,men nå kommer jeg ikke til å være her mere. Synd at det skal være sånn:(

Forumet er heldigvis ikke som det har fremstått i helgen.

Det som har foregått er kun destruktivt og ikke en gang en barnehage eller en kverulantforening verdig.

Forumet har funnet sin form. Eieren har ansatt meg til å svare. Basis skal være vitenskapelig basert psykiatri.

De som "bor" her og ikke er fornøyd med dette, kan som andre kunder finne seg en annen "tilbyder".

De som mener å finne feil i mine svar som bryter med anerkjente, offentlige retningslinjer for diagnostikk og behandling av psykiske lidelser, vil jeg gjerne høre fra slik at jeg får korrigert svarene mine. De som kun "ikke liker" svarene mine, må gjerne kommentere på det, men kommentarer på min faglige plattform, vitenskapelig basert psykiatri, må en gjerne holde for seg selv da den likevel ikke blir endret.

Jeg håper du som ny bruker fortsatt vil være her og finne nytte i denne gratis spør/svar-tjenesten som jeg bedriver, samt finner nytte i svar fra mange erfarne og kunnskapsrike brukere.

Skrevet

Jeg er usikker.

Gjest forurensning.
Skrevet

Jeg er usikker.

Ok.

Jeg synes det forsåvidt er bra at du er usikker.

Skrevet

Jeg synes at dette bør være siste tråd om dette temaet. Vi må stole på at NHD klarer å velge hvilke spørsmål han ønsker å svare på. Det er noe vi ikke kan styre.

Noen mennesker tar større plass enn andre og noen får større plass enn andre. Sånn er det i RL og også her. Det kan føre til sjalusi og en følelse av å ikke bli sett nok. That´s life ;) Kanskje det kan være en god måte å bli kjent med sin egen sårbarhet?

(Ikke ment spesielt til deg, Orio, men generelt sett.)

Gjest forurensning.
Skrevet

Det som har foregått er kun destruktivt og ikke en gang en barnehage eller en kverulantforening verdig.

Forumet har funnet sin form. Eieren har ansatt meg til å svare. Basis skal være vitenskapelig basert psykiatri.

De som "bor" her og ikke er fornøyd med dette, kan som andre kunder finne seg en annen "tilbyder".

De som mener å finne feil i mine svar som bryter med anerkjente, offentlige retningslinjer for diagnostikk og behandling av psykiske lidelser, vil jeg gjerne høre fra slik at jeg får korrigert svarene mine. De som kun "ikke liker" svarene mine, må gjerne kommentere på det, men kommentarer på min faglige plattform, vitenskapelig basert psykiatri, må en gjerne holde for seg selv da den likevel ikke blir endret.

Jeg håper du som ny bruker fortsatt vil være her og finne nytte i denne gratis spør/svar-tjenesten som jeg bedriver, samt finner nytte i svar fra mange erfarne og kunnskapsrike brukere.

Takk for dette svaret, innlegget, NHD.

Det ble litt lettere å puste.

Skrevet

Samme her...

Jeg er ganske ny her, og jeg har ikke vært her så ofte, men det jeg har sett/lest nå, gjør til at jeg trekker meg.

Trodde alle var velkommen... :(

Skrevet

Samme her...

Jeg er ganske ny her, og jeg har ikke vært her så ofte, men det jeg har sett/lest nå, gjør til at jeg trekker meg.

Er litt som en familie, vi krangler iblandt dessverre... håper du blir..

Skrevet

Er litt som en familie, vi krangler iblandt dessverre... håper du blir..

det er ytterst sjeldent vel og merke.. det er vanligvis ikke rabalder som dette her..

Skrevet

Må si meg enig med deg i mye av det du skriver. Nå har jeg ikke lest så mye av det Jente31 har skrevet, men selv ville jeg blitt veldig deppa av debatten som nå har pågått dersom den handlet om meg. Klem til jenta :o/

Hun er nok lei seg nå, men hun er mer storsinnet enn mange andre har vist seg å være. Jeg tror og håper derfor hun etter en tid greier å se forbi småligheten/sjalusien og retter blikket fremover igjen.

Skrevet

Takk!

;-)

mvh

Skrevet

Samme her...

Det pleier ikke være sånn som dette. Vanligvis er det mange gode råd og mye støtte å hente her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...