Gå til innhold

Vet behandleren din om dol?

Anbefalte innlegg

Til dere som får behandling, vet behandleren om at dere også bruker dol? Vet de om nicket dere bruker? Hva synes de om at dere bruker dol?

Noen ganger blir jeg veldig redd for at min behandler har "avslørt" meg her inne, særlig hvis jeg kommer med konkrete ting jeg lurer på i forbindelse med behandling/medisiner. Jeg har liksom ikke "lov" til å tvile på opplegget, behandleren skal være en guru og jeg den lydige undersåtten. (En rolle jeg ikke er like flink til å holde meg til bestandig.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285941-vet-behandleren-din-om-dol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåbærpiken

Ja, vet om det, og nicket. Det var fælt å si det. Min hemmelige plass ble liksom åpnet, også alle de tingene jeg har skrevet over årenes løp. Men jeg tenkte at, for å bli bra, må alle kort på bordet... :-/ Urk.

Jeg må begynne å være åpen, og dette var også en del av det.

Så da vises alle mine sære runder på dol, hvis behandleren gidder å lese her da, det har jeg mine tvil om.

Og vi er enige om at jeg skal forsøke ikke være så mye her, ikke av de grunnene jeg skrev i går.

(eh... disse to dagene har jeg sklidd heeelt ut!) Jaja, får ta det på en ikke klare alt med en gang konto... :-)

Gjest tenker jeg om den saken

Min tidligere behandler visste det. Men ikke nick. Og det finnes ikke en grunn i verden for å tenke at han skulle hatt interesse av å lese innlegg fra meg på fritida. Jeg tror virkelig ikke mange behandlere legger en slik interesse i sine pasienter.

Annonse

Ja. Vel 1 av dem, psyk.sykepleier vet. Hun vet også nicket mitt, ettersom jeg fikk henne til og gå online og lese ett innlegg jeg gjorde for en stund siden. Så om hun husker så vet hun, og kan om hun vil lese alt jeg skriver her. Vi har ikke pratet noe om dette men.

Hei. Jeg har hatt (og har) hjelp av en psykiatrisk sykepleier i påvente av utredning og evt beh. på dps.

Hun vet at jeg bruker DOL. Hun synes det er kjempefint, og stiller seg positivt til det. Hun ser det slik at pasienten er aktiv og jobber også på egenhånd, for å komme videre.

Hun sier at jeg er på et helt annet "stadie" nå, enn jeg var før jeg fant DOL. Hadde jeg ikke brukt DOL, ville vi måttet begynt helt fra begynnelsen av om du forstår. Dette gjør til at vi nå kan konsentrere oss andre ting, og jobbe med feks strukturering i hverdagen.

Hun vet ikke hvem jeg er (mitt nick). Men jeg forteller selv om ting jeg synes er ok å ta opp. Vi kan bl.a jobbe litt videre utfra det.

Hun skulle anbefale DOL til sine andre pasienter.

Utrederen min vet også at jeg har brukt DOL, og hun synes også at dette var svært positivt.

Jeg vet ikke om alle behandlere ville vært glad for det jeg men.. Iallefall er min erfaring (hittil) positiv :-)

Hei. Jeg har hatt (og har) hjelp av en psykiatrisk sykepleier i påvente av utredning og evt beh. på dps.

Hun vet at jeg bruker DOL. Hun synes det er kjempefint, og stiller seg positivt til det. Hun ser det slik at pasienten er aktiv og jobber også på egenhånd, for å komme videre.

Hun sier at jeg er på et helt annet "stadie" nå, enn jeg var før jeg fant DOL. Hadde jeg ikke brukt DOL, ville vi måttet begynt helt fra begynnelsen av om du forstår. Dette gjør til at vi nå kan konsentrere oss andre ting, og jobbe med feks strukturering i hverdagen.

Hun vet ikke hvem jeg er (mitt nick). Men jeg forteller selv om ting jeg synes er ok å ta opp. Vi kan bl.a jobbe litt videre utfra det.

Utrederen min vet også at jeg har brukt DOL, og hun synes også at dette var svært positivt.

Jeg vet ikke om alle behandlere ville vært glad for det jeg men.. Iallefall er min erfaring (hittil) positiv :-)

Fint å se at du ikke er blitt skremt bort fra dol. :- )

Gjest kanskje litt paranoid

Fint å se at du ikke er blitt skremt bort fra dol. :- )

Jeg har aldri turt å fortelle at jeg er aktiv her inne. Noen ganger når jeg skriver innlegg og er redd for å bli gjenkjent...forandrer jeg på detaljer. Lettere å være åpne her, og skummelt om en plutselig skulle bli konfrontert med det en skriver.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg synes det er pinlig å fortelle andre at jeg bruker DOL. Jeg tror også enkelte i hjelpeapparatet hadde likt å gå inn her og lest innleggene mine. På avdelingen jeg er tilknyttet har behandleren min skjermet journalen min for at ikke hvem som helst skal kunne gå inn å lese.

jeg får iblant paranoide tanker om at behandleren min skal være en doler i forkledning. Håper paranoiddiagnosen min stemmer:)

'ler' ......merkelig men slike tanker har jeg også hatt. Av og til har jeg lurt på om noen av de jeg sitter og prater med er ett eller annet nick her inne...hehhe...men dette er jo komisk:-) Frosken for eksempel har jeg "sett igjen" i mange forskjellig folk jeg har hatt kontakt med i det siste:-)

Annonse

Du har helt klart kommet langt etter at du begynte å bruke dol. Føles som det har gått veldig fort for deg også. (Kanskje en liten anelse misunnelig? Skulle gjerne hatt litt mer fart på sakene selv også.)

Det er inspirerende å lese det du skriver.

Ja. Vel 1 av dem, psyk.sykepleier vet. Hun vet også nicket mitt, ettersom jeg fikk henne til og gå online og lese ett innlegg jeg gjorde for en stund siden. Så om hun husker så vet hun, og kan om hun vil lese alt jeg skriver her. Vi har ikke pratet noe om dette men.

Du er ganske modig, vet du det?

Du har helt klart kommet langt etter at du begynte å bruke dol. Føles som det har gått veldig fort for deg også. (Kanskje en liten anelse misunnelig? Skulle gjerne hatt litt mer fart på sakene selv også.)

Tusen takk :-)

Det går unna i svingene ja :-)

Jeg jobber for å få til en stabil hverdag for både meg og ungene, og det er nok et prosjekt i seg selv, som jeg synes det er verdt å jobbe for og bruke mye tid på.

Målet er at vi en dag skal kunne ha en god hverdag..

Hvordan kan du si noe sånt om meg? Jeg sier ikke ting jeg ikke mener, i hvert fall ikke denne gangen. Jeg hadde aldri i verden turt å fortelle min behandler om dol.

Mente ingenting med det, føler meg bare ikke tøff akuratt. stakkars psykepleiern min som får høre meg gang på gang kritisere megselv.. :)

Hvordan er døgnrytmen? *sender over galaktiske sove bølger*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...