Gå til innhold

Selvmord

Anbefalte innlegg

Hei, er en gutt på 19 år, og jeg sliter en del med selvmords tanker. Eneste som stopper meg er at min mor har mistet sin mor og far nå på 2 år, og har ikke lyst å såre henne. Men tankene på hva jeg kan gjøre for å ta mitt eget liv er der stortsett hver dag. Hvis jeg skal gi noe grunn til at jeg tenker sånn er det at jeg liker gutter bedre enn jenter å sånn vill jeg verken være eller leve.. jeg vill være akkurat som mine kamerater like jenter å få familie, jeg har vært sammen med mange jenter for har hørt jeg har utseende med meg, men det er ikke riktig for meg, akkurat nå liker jeg faktisk en kamerat (han vet om meg, noen kamerater som vet om meg), å gjør det ekstra hardt når han ikke kan svare på de følelsene jeg har for han, om han hadde fått seg dame vet jeg ikke hva jeg kunne funnet på, en ting er sikkert jeg har ikke trua på at jeg kommer til å bli så veldig gammel om dette fortsetter:( har du noe råd? for innerst inne vill jeg jo leve, men tankene kommer oftere å er nærmere å gjøre noe dumt hver gang. Jeg kunne aldri ha stått fram som en som liker gutter. Hv gjør jeg? har jeg noe valg? huff.. føler meg oxo gal som sender å skriver dette men men er jo anonym ellers hadde jeg nok ikke spurt. som jeg sier til meg selv er jeg ikke feig nok ti å ta livet mitt eller ikke tøff nok?:S tærer veldig på meg hverfall om dagen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285961-selvmord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

Skjønner dilemmaene dine og at du er fortvilet. Om du tar kontakt med Landsforeningen for homofile og lesbiske, er det helt sikkert mye du kan få av støtte, råd og innspill der. Der vet de av egenerfaring hvordan det kan være å bale med slike tanker og følelser. Det kan gjøre at du ikke føler deg så alene og annerledes og at du kan se andre utveier. Selvmord er ingen løsning. Det er veldig vondt å ha slik dragning mot døden (kjenner selv til det). Syns det vil være lurt at du tar deg en tur til fastlegen din. Det kan være at du er deprimert pga situasjonen du er i. Håper du får det bedre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285961-selvmord/#findComment-2295160
Del på andre sider

Kjære deg.

Jeg skjønner at du har det vondt og at det er hardt å akseptere seg selv når man ikker er som "alle andre".

Halvparten av alle unge homofile gutter har eller har hatt selvmordstanker.

Jeg råder deg til å ringe Homofiles ungdomstelefon: 810 00 277

Telefonen er åpen fra søndag fredag mellom 18 og 22.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285961-selvmord/#findComment-2295162
Del på andre sider

Gjest Susanne31

Hei kentii, det var trist å lese at du har det så vondt. Desverre er det sånn at vi ikke alltid klarer å styre tankene våre i 'riktig' retning, og dermed kan alt virke så meningsløst at vi har lyst til å dø. Heldigvis klarer mange av oss å tenke på de vi er gla i, og som er gla i oss, i sånne situasjoner. Jammen godt at du vet hvor gla mamman din er i deg, og det er helt tydelig at du er gla i henne. Hold fast i det når du føler deg på bunn, for det er ganske så stort å ha et sånt bånd! :o)

Jeg synes du skal følge rådene til de to som har svart deg her, jeg er helt sikker på at det vil hjelpe deg å snakke med noen som har vært i samme situasjon som deg og vet hvordan det føles.

Håper du kan få den hjelpen du trenger for å komme deg videre, husk at det er mange mennesker som har følt det du føler, og som nå er veldig gla for at de tok imot støtte når de var i den samme situasjonen du er i.

Stor klem herfra, tenker masse masse på deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285961-selvmord/#findComment-2295181
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...