Gjest jobb igjen Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Jeg har vært ute av arbeidslivet i mange år, men ønsker meg ut av uføretrygden jeg har fått fortere enn jeg trodde og inn i arbeidslivet. Jeg har allmennlærerutdannelse(4 år) og spesialpedagogikk, tilpasset opplæring. Og ønsker å snevre inn litt arbeidsområdet i forhold til å være lærer i grunnskolen. Har tenkt på å undervise norsk for fremmedspråklige, da jeg tror jeg virkelig kunne likt det. Og kunne utviklet meg og etterhvert gjort en ordentlig god jobb. Hva synes dere? Noen som jobber med det og kan si noe om jobben? Mangler jeg noe eller holder det jeg har? Hadde sikkert vært ideelt å ha Interkulturell forståelse osv. Hva er belastende med en slik jobb? Positive og negative ting. (Trøtt nå.) 0 Siter
leda Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 I tillegg til det du har av utdanning er det en fordel å ha norsk som andrespråk. En av de største fordelene ved jobben er at i møte med andre kulturer lærer du noe nytt hver eneste dag. Det som kan oppleves tungt er å jobbe med traumatiserte mennesker. Dette må du være forberedt på. Så selv om det tilsynelatende er roligere i klasser med voksne, byr jobben på andre utfordringer som kan være vel så tøft som det å jobbe med uregjerlige unger. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Jeg mener at du ikke har noe å tape på å prøve. Begynn i det små med deltid. Øk sakte etterhvert som det går bedre og du kommer inn i det. Lykke til :-) 0 Siter
PieLill Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Om det er det du kjenner du vil, er det bare å sette i gang. Men begynn i det små og vær forberdt på de store og små tilbakeslag arbeidslivet gir for oss alle. Lykke til! mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.