Gjest gladforsvar:) Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Hva går meta kognitiv terapi ut på? 0 Siter
Gjest profile Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Mener å ha fått med meg at det går ut på tanker omkring tankene. Altså kognitiv terapi går på hvordan tenke, så har en etterhvert funnet ut at vi som mennesker ikke bare er istand til å tenke egne tanker, vi tenker også tanker om de tankene vi tenker. Meta-kognitiv terapi, går på hvordan en tenker om sine egne tanker. Et nivå opp på en måte. (Håper ikker jeg er helt på jordt nå). 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Mener å ha fått med meg at det går ut på tanker omkring tankene. Altså kognitiv terapi går på hvordan tenke, så har en etterhvert funnet ut at vi som mennesker ikke bare er istand til å tenke egne tanker, vi tenker også tanker om de tankene vi tenker. Meta-kognitiv terapi, går på hvordan en tenker om sine egne tanker. Et nivå opp på en måte. (Håper ikker jeg er helt på jordt nå). Interessant :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Profiles svar er korrekt. Vi holder nå på å lage en kort pasientinfo om hva metakognitiv terapi er. Når denne er ferdig, skal jeg legge den ut her. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Profiles svar er korrekt. Vi holder nå på å lage en kort pasientinfo om hva metakognitiv terapi er. Når denne er ferdig, skal jeg legge den ut her. Gleder meg! ) 0 Siter
Gjest gladforsvar:) Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Mener å ha fått med meg at det går ut på tanker omkring tankene. Altså kognitiv terapi går på hvordan tenke, så har en etterhvert funnet ut at vi som mennesker ikke bare er istand til å tenke egne tanker, vi tenker også tanker om de tankene vi tenker. Meta-kognitiv terapi, går på hvordan en tenker om sine egne tanker. Et nivå opp på en måte. (Håper ikker jeg er helt på jordt nå). Det hørtes inntressant ut! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.