Gå til innhold

somtisering - nhd

Anbefalte innlegg

Gjest aurorixbr.

I bruker aurorix 525g om dagen, men har allikevel fått en kraftig depresjon. Har hatt mange mindre i de månedene jeg har brukt dem, men nå er jeg ille ute.

Merket det dro på fra søndag og var mye svimmle (har somatisering) men på tirsdag bare gråt jeg. Fikk ikke stoppet. I dag våknet jeg med veldig angst-hoste som til slutt gjør at jeg brekker meg og kaster opp, og resten av dagen et forferdelig uvehag i hodet-- gråter ikke så mye, men det setter seg i kroppen med svimmelhet/ubehag og slapphet tretthet. Første gangen jeg hadde dette var da jeg sluttet på ciprales juni 2006. Så fikk jeg det igjen etter nyttår. Lå og satt mer og mindre i 3 mnd. Aurorix fikk meg på beina igjen, men altså masse angst og tilbakevendede depresjoner om enn ikke så ille som nå. Før jeg brukte cipralex hadde jeg somatisert gad, lignenede symptomer men dette tar sterkere for jeg har den deprejonsfølensen i tillegg. Lurer nå på å slutte på aurorix, men er blitt redd medisiner etter det jeg opplevde med cipralex. Tror du det er noe håp for meg. Jeg hadde tenkt å bruke aurorix og 2,5 mg zyprexa livslangt, men jeg kan ikke ha det så vondt som nå. Er det noe annet du kan foreslå mot somatisering? depresjon og sosialangst. (tåler ikke narkoser) og har til vanlig mere angst enn depresjon, så strømbehandling er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286119-somtisering-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest aurorixbr.

Er også redd for å trappe ned når jeg er så deprimert. Hvor vil det ende da liksom, men med auroris måjegvel trappe ned i minst 3 mnd så fjorden dagers opphold før jeg evt kan begynne på noe annet. Tanken skremmer vettet av meg.

Grunnen til at jeg begynte på Aurorix var at jeg hadde prøvd dem før( da mot som. GAD-ikke depresjon), og visste at det ikke var så mye bivirkninger, at du hadde skrevet at du ville prøvd dem mot deprejsjon i første omgang, så det at jeg hadde planer om å bruke dem livslangt og at jeg da fortsatt ville kunne ha et samliv (er gift), og at jeg ikke ville ese ut i vekt av dem. Nok med de zyprexa kiloene.

Har du noe tro på at remeron vil kunne hjelpe meg. De kan vel taes i sammen med Aurorix. var det 150 mg aurorix og 15 mg remeron?? Jeg har prøvd for lenge siden en uke på tolvon. Husker ikke dosring men hadde fryktelig tretthet og hangover. Er remerom like ille??? Kan jeg være sikker på at jeg ikke får serogent syndrom av aurorix og remeron?? er veldig var for medisiner...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286119-somtisering-nhd/#findComment-2296523
Del på andre sider

Gjest aurorixbr.

Er også redd for å trappe ned når jeg er så deprimert. Hvor vil det ende da liksom, men med auroris måjegvel trappe ned i minst 3 mnd så fjorden dagers opphold før jeg evt kan begynne på noe annet. Tanken skremmer vettet av meg.

Grunnen til at jeg begynte på Aurorix var at jeg hadde prøvd dem før( da mot som. GAD-ikke depresjon), og visste at det ikke var så mye bivirkninger, at du hadde skrevet at du ville prøvd dem mot deprejsjon i første omgang, så det at jeg hadde planer om å bruke dem livslangt og at jeg da fortsatt ville kunne ha et samliv (er gift), og at jeg ikke ville ese ut i vekt av dem. Nok med de zyprexa kiloene.

Har du noe tro på at remeron vil kunne hjelpe meg. De kan vel taes i sammen med Aurorix. var det 150 mg aurorix og 15 mg remeron?? Jeg har prøvd for lenge siden en uke på tolvon. Husker ikke dosring men hadde fryktelig tretthet og hangover. Er remerom like ille??? Kan jeg være sikker på at jeg ikke får serogent syndrom av aurorix og remeron?? er veldig var for medisiner...

Eller har min tilstand rett slett med serotinin nivået å gjøre, siden deprejonen kom med seponering cipralex. Og da vil vel ikke remeron hjelpe meg.

jeg er så bekymret for om jeg vil få livet mitt tilbake. De siste halvannet året har vært hardt. Et slit.

er det forresten en fordel å ta aurorix tre ganger om dagen, siden den har så kort halveringstid, eller spiller det ingen rolle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286119-somtisering-nhd/#findComment-2296673
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet ikke hva som kan hjelpe deg.

Det eneste jeg kan si er at du ikke bør trappe ned Aurorix. Du bør ta den to ganger i døgnet - morgen og ettermiddag.

Jeg tror ikke noe av det ubehaget du har skyldes medisin. det skyldes sykdommen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286119-somtisering-nhd/#findComment-2297144
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...