Gå til innhold

NHD - Anoreksi og tvangsinnleggelse

Anbefalte innlegg

Etter at begge mine foreldre har blitt syke har anoreksien blusset opp igjen. Jeg har hatt en såkalt "sunn" BMI de to siste årene på 19. Jeg har nå på kort tid gått ned til en BMI på 15,4. Teamet mitt snakker om innleggelse, men jeg mener at de ikke kan røre meg før min BMI går under 14. Stemmer dette? Det er i alle fall slike det har vært de andre gangene jeg har havnet på sykehus pga av anoreksi.

Jeg har foreløpig ingen somatiske komplikasjoner og blodprøvene er fine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286133-nhd-anoreksi-og-tvangsinnleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C-optimisten

Det må gjøres en totalvurdering av situasjonen når en skal avgjøre en evt tvangsinnleggelse. Kriteriene for tvangsinnleggelse kan ikke knyttes til en bestemt BMI.

Det er jo tross alt godt å høre at verden ikke har blitt så firkantet at BMI er avgjørende for om folk trenger hjelp eller ikke .. Håper du klarer å holde deg på beina på egen hånd, Nienna:-) Lykke til:-)

Hvorfor vente til du er enda tynnere og dårligere? Jeg har vært innlagt flere ganger etter perioder uten mat. Med en BMI mellom 18 og 20 og ble innlagt. Altså ikke dødelig tynn.

Problemet er at jeg aldri blir tynn og jeg blir i alle fall aldri tynn nok for en innleggelse. Jeg vet med fornuften at det beste hadde vært å stoppe nå, men det er umulig å stoppe før jeg blir tynn, noe som aldri skjer.

Problemet er at jeg aldri blir tynn og jeg blir i alle fall aldri tynn nok for en innleggelse. Jeg vet med fornuften at det beste hadde vært å stoppe nå, men det er umulig å stoppe før jeg blir tynn, noe som aldri skjer.

Du blir aldri tynn påstår du, men likevel måtte du nevne bmi din som er 15,4 når du vet utmerket godt at alle da vil skjønne du er jævlig tynn-

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...