Gjest Torleif Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Kan du gi en kommentar på følgende medisineringsscenario? "En pasient er nær bevisstløs, nær søvnfase, og helt rolig, og har aldri blitt medisinert før. Overlegen vurderer situasjonen dithen at pasienten trenger en akutt intramuskulær injeksjon av 100mg Cisordinol-Acutard, 50mg Nozinan og 0,6mg Skopolamin, en medisinsammensetning og dose som overlegen karakteriserer som "mild", og som kun har til hensikt å få pasienten til å sove." Opplegget står i sterk kontrast til felleskatalogens retningslinjer, men kan det likevel, under de gitte forhold, karakteriseres som forsvarlig? Har du noen linjer å komme med, som karakteriserer valget som ble gjort i denne gitte situasjonen? 0 Siter
Orio Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Hvis jeg var deg ville jeg ikke brukt fullt navn her. :- ) 0 Siter
Gjest Torleif Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Hvis jeg var deg ville jeg ikke brukt fullt navn her. :- ) Jammen hvorfor i all verden skulle jeg ikke ønske å stå frem med fullt navn? Hva positivt har vel hemmelighold og sensur noensinne bidratt med til verden? Guantenamo, israelske fengsler, gamle Sør-Afrika, gamle Øst-Tyskland, nazi camps. Apartheid, apartheid, apartheid. Nei, jeg ønsker ikke mere sånt i verden. Og da må man stå frem. Ryggraden min har forresten vært igjennom mange nok kriger, til å stå imot det meste, uten å knekke. Om jeg får et tv kamera i fjeset, smiler jeg tilbake og spør "hva kan jeg stå til tjeneste med?". Det er forresten ingenting i min forespørsel som skulle tilsi, at den var noe annet enn et hypotetisk, fiktivt scenario, som overhode ikke har noen tilknytning til mitt eget personlige liv, eller andres liv. Er det vel? Det eneste jeg kan si, er at jeg en stund fremover holder meg langt, langt unna Kristiansand. Jeg har hørt det er en rettssak som snart kommer opp der nede, og det kan være formålstjenlig for enkelte å holde seg lavt i terrenget, inntil dommeren har konkludert, og uromomentet (forhåpentligvis) er fjernet fra sin stilling før han rekker å ødelegge så altfor mange barn av intetanende, tillitsfulle mødre og fedre... 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Jammen hvorfor i all verden skulle jeg ikke ønske å stå frem med fullt navn? Hva positivt har vel hemmelighold og sensur noensinne bidratt med til verden? Guantenamo, israelske fengsler, gamle Sør-Afrika, gamle Øst-Tyskland, nazi camps. Apartheid, apartheid, apartheid. Nei, jeg ønsker ikke mere sånt i verden. Og da må man stå frem. Ryggraden min har forresten vært igjennom mange nok kriger, til å stå imot det meste, uten å knekke. Om jeg får et tv kamera i fjeset, smiler jeg tilbake og spør "hva kan jeg stå til tjeneste med?". Det er forresten ingenting i min forespørsel som skulle tilsi, at den var noe annet enn et hypotetisk, fiktivt scenario, som overhode ikke har noen tilknytning til mitt eget personlige liv, eller andres liv. Er det vel? Det eneste jeg kan si, er at jeg en stund fremover holder meg langt, langt unna Kristiansand. Jeg har hørt det er en rettssak som snart kommer opp der nede, og det kan være formålstjenlig for enkelte å holde seg lavt i terrenget, inntil dommeren har konkludert, og uromomentet (forhåpentligvis) er fjernet fra sin stilling før han rekker å ødelegge så altfor mange barn av intetanende, tillitsfulle mødre og fedre... Vi tillater ikke at brukere av doktoronline undertegner innlegg med fullt navn. 0 Siter
Gjest TheaAlice Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Hvis jeg var deg ville jeg ikke brukt fullt navn her. :- ) Han har Torleif som nick? Hva i all verden er problemet med det? Han har jo ikke oppgitt etternavn. Kan jeg da ikke ha "Kari" som nick? 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Han har Torleif som nick? Hva i all verden er problemet med det? Han har jo ikke oppgitt etternavn. Kan jeg da ikke ha "Kari" som nick? Webmaster har slettet etternavnet.. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Webmaster har slettet etternavnet.. da forstår jeg mer:) 0 Siter
Orio Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Han har Torleif som nick? Hva i all verden er problemet med det? Han har jo ikke oppgitt etternavn. Kan jeg da ikke ha "Kari" som nick? Både for- og etternavn sto i innlegget hans tidligere. 0 Siter
Gjest TheaAlice Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Både for- og etternavn sto i innlegget hans tidligere. ja da forstår jeg hvorfor Webbis griper inn:) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Han har Torleif som nick? Hva i all verden er problemet med det? Han har jo ikke oppgitt etternavn. Kan jeg da ikke ha "Kari" som nick? Han har brukt hele navnet som nick i flere innlegg, tror det var det i denne tråden også, men webbis har nok endret det. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Kan denne "webbis" være så vennlig å slette halen, dvs SAMTLIGE innlegg under hovedtråden min (inkludert dette her), slik at fokuset kan rettes mot spørsmålet mitt? Temaet blir litt visket ut med alle disse digresjonene under her...... takk Vennlig hilsen Torleif Trollsvarte Svidde Granskogen 0 Siter
Gjest Tror gresset er grønnere på andre plasser Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Vi tillater ikke at brukere av doktoronline undertegner innlegg med fullt navn. Hva med å snøre inn hele tråden;-) c- 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.