Gjest Susanne31 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Søkte på dette, men fant ingen forklaring på uttrykket, så det er fint hvis noen hjelper meg litt. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Fsykofarmakologi- læren om hvordan signalsubstanser, legemiddler og stoffer påvirker nervesystemet ved helse og sykdom.. 0 Siter
Gjest Susanne31 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Fsykofarmakologi- læren om hvordan signalsubstanser, legemiddler og stoffer påvirker nervesystemet ved helse og sykdom.. Takk for svar ) Dermed kommer eksempelvis SSRI/SNRI inn under begrepet vil jeg tro? 0 Siter
Gjest c-optimisten Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Takk for svar ) Dermed kommer eksempelvis SSRI/SNRI inn under begrepet vil jeg tro? Skulle tro det:-). Kan ikke så mye om dette jeg.. Men alt som slutter på -logi, betyr: -Læren om.. Eks Biologi; Zologi etc. Derfor høres det litt "smør på flesk ut" med psykofarmakologiske legemidler.. Farmakologi er jo læren om medisiner etc. Glemte forresten å signere i stad.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Begrepet er dårlig og litt "smør på flesk". Det handler om legemidler som virker på psyken. Vanligvis kalles de psykofarmaka. 0 Siter
Gjest Susanne31 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Begrepet er dårlig og litt "smør på flesk". Det handler om legemidler som virker på psyken. Vanligvis kalles de psykofarmaka. Psykofarmaka fikk jeg gode treff på, og er nå litt klokere. Takker ) 0 Siter
Gjest Susanne31 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Skulle tro det:-). Kan ikke så mye om dette jeg.. Men alt som slutter på -logi, betyr: -Læren om.. Eks Biologi; Zologi etc. Derfor høres det litt "smør på flesk ut" med psykofarmakologiske legemidler.. Farmakologi er jo læren om medisiner etc. Glemte forresten å signere i stad.. Takk igjen C, lærer noe nytt til stadighet (heldigvis) ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.