Gå til innhold

Zyprexa- den sjette mest solgte medisinen!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge artikkelen det sjette mest solgte legemidlet totalt.

Hva er så galt med det da? Zyprexa er faktisk den beste medisinen jeg har fått imot angst, tankekjør, helvetes psykisk smerte osv. Den brukes ikke kun imot bipolare lidelser og schizofreni, den brukes imot andre "ting" også. Psykiske lidelser er jo også ganske vanlig selv om ikke mange vil innrømme og rope ut til verden at de er psyk.!

Eneste minuset er at man kan bli feit av den, får såkalt "ulvehunger". For de som tåler den er den nok en kjempebra medisin, mener nå jeg :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva er så galt med det da? Zyprexa er faktisk den beste medisinen jeg har fått imot angst, tankekjør, helvetes psykisk smerte osv. Den brukes ikke kun imot bipolare lidelser og schizofreni, den brukes imot andre "ting" også. Psykiske lidelser er jo også ganske vanlig selv om ikke mange vil innrømme og rope ut til verden at de er psyk.!

Eneste minuset er at man kan bli feit av den, får såkalt "ulvehunger". For de som tåler den er den nok en kjempebra medisin, mener nå jeg :-)

Nettopp. Den selger så mye fordi den er så bra..

Annonse

Ja, kunne godt tenkt meg å ta noen zypexa akkurat nå, men jeg var av de uheldige og fikk en ganske så fantastisk matlyst av den. Det er vel sannsynlig at dette vil skje hvis jeg prøver den igjen!

Zeldox var bra når det gjaldt bivirkninger for meg, men den hadde jo ikke så bra virkning igjen :-). Skulle gjerne hatt en vidundermedisin med max virkning og lite bivirkninger!!

Gjest C-optimisten

Det er jo bra:-), men syns det høres rart ut allikevel.. Skulle tro det var mange sorter smertestillende, febernedsettende, sovemedisiner og andre medikamenter som kom over på listen? Men, ikke misforst, det er jo fantastisk hvis et medikament er så bra!

Det er jo bra:-), men syns det høres rart ut allikevel.. Skulle tro det var mange sorter smertestillende, febernedsettende, sovemedisiner og andre medikamenter som kom over på listen? Men, ikke misforst, det er jo fantastisk hvis et medikament er så bra!

Dette betyr kanskje at det er flere psykisk syke mennesker i denne verden enn vi tror? (Ser for meg fullt av psyke mennesker som sitter bak gardiner og inne i "skapet" overalt :-)

Du har jo rett i at smertestillende som paracet, ibux ol. hvis disse er tatt med i denne beregningen så høres det jo merkelig ut ja.

Jeg har ikke sagt at det er noe galt med det. Jeg ville bare aldri trodd den kom så høyt på listen som dette.

Jeg har ikke sagt at det er noe galt med det. Jeg ville bare aldri trodd den kom så høyt på listen som dette.

Ok,ok :-) Tror kanskje det kan være fordi den brukes imot mange forskjellige symptomer? Det står jo at den er mot schizofreni, men jeg er ikke det og jeg fikk den før de fant ut at jeg var bipolar. Tankekjør, depresjon, angst, tror den virker på mange områder, og det har vel også økt omsetningen etterhvert som legene har funnet ut dette :-)

Annonse

Gjest c-optimisten

Dette betyr kanskje at det er flere psykisk syke mennesker i denne verden enn vi tror? (Ser for meg fullt av psyke mennesker som sitter bak gardiner og inne i "skapet" overalt :-)

Du har jo rett i at smertestillende som paracet, ibux ol. hvis disse er tatt med i denne beregningen så høres det jo merkelig ut ja.

Går man nederst i felleskatalogen og ser på prisene på ulike medisiner, så er det litt lettere forståelig, når det er omsetningen det går etter..

Bransjen vet hvordan den skal sko seg..

Hvis man sammenligner priser på anti-psykotika så blir vel zyprexa den dyreste ja! Jeg har prøvd ganske mange av dem og opplevde at det var den som virket best også, så kanskje er det samsvar mellom pris og virkning ?

Skjønner ellers (selvsagt) at økonomi spiller en stor rolle her som i alt ellers i verden :-)

Gjest c-optimisten

Hvis man sammenligner priser på anti-psykotika så blir vel zyprexa den dyreste ja! Jeg har prøvd ganske mange av dem og opplevde at det var den som virket best også, så kanskje er det samsvar mellom pris og virkning ?

Skjønner ellers (selvsagt) at økonomi spiller en stor rolle her som i alt ellers i verden :-)

Vi får bare være glad for at noen finner ut noe som virker:-) Og i tillegg være glad for blå-resept-ordningen;-)

Vi får bare være glad for at noen finner ut noe som virker:-) Og i tillegg være glad for blå-resept-ordningen;-)

Ja, skulle jeg ha betalt for dem selv da jeg brukte dem, tror jeg valget hadde stått mellom mat og piller. Men jeg ble jo så sulten også, kunne spist ei hel ku i et måltid...Hadde jeg fortsatt på de så hadde jeg vært fin nå ja :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...