Gå til innhold

De "gale" har det godt??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Det er litt sprøtt, alt som har skjedd tror jeg.

Kan ikke tro at de hadde det så godt på asyl på 50-tallet da, det tror jeg er å ta vel sterkt i. Heldigvis har psykiatrien kommet litt lengre, leste om at 6 stykker badet i samme badevannet på slike steder tidligere, store saler, mye mere tvangsbruk enn nå. Det måtte jo være mye værre å være psyk. da enn nå, vil jeg tro. Medisiner hadde de mye mindre av også, hvis de i det hele tatt hadde noe.

Hm, kanskje har jeg det ikke så værst idag likevel? Kan nå ihvertfall "dope" meg ned når jeg har det ille, men det er jo ikke noe liv da. Skal jo liksom prøve å fungere også, ikke bare sove. Men sett i et sånt perspektiv så har jeg vel egentlig ingen grunn til å klage?

Mener det er en bok som heter "galskapens historie" -the history of madness på engelsk.

Forteller litt om hvordan det var på asylene i gamle dager....!

I England, kunne prominente personer gå søndagstur gjennom asylene for å se på de gale.... Sprøtt.

Mener det er en bok som heter "galskapens historie" -the history of madness på engelsk.

I England, kunne prominente personer gå søndagstur gjennom asylene for å se på de gale.... Sprøtt.

Kanskje vi skulle samles ja og bli en turistattraksjon? Kunne jo ha tjent store penger...sånn ser en psykisk syk ut, kom og se..koster kroner 100.- Kanskje det kunne ha hjulpet på å være paranoid, eller?

Jeg har lest en del om hvordan "gale" er blitt behandlet før. Det gir meg frysninger nedover ryggen, og stor takknemlighet for at verden har gått fremover.

Du sier noe der :-). Jeg bare føler jeg holder på å ramle av innimellom og da har jeg det slett ikke godt nei. But today is another day,, skal sette på turboen og se om formen blir mere stabil :-)

Husk det hvis du noen gang tror du er i ferd med å tippe over. Har du det ikke bra, er du i hvert fall ikke gal heller. :- )

Annonse

Jeg oppfatter utsagnet helt annerledes! Det jeg legger i det er at folk som er "gale" tar ikke seg selv så høytidlig og tør å slippe seg løs. "Gale" mennesker bryr seg ikke om hva andre tenker om seg, og du ser dem gjerne ute på dansegulvet i helt ville bevegelser, eller vandrende bortover gata med ipod mens de synger av full hals.

Det er en form for "galskap" som ikke hører inn under psykiatrien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...