Gjest Blomsterbarnet Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Hvor viktig er det å ta omega3 når en kontinuerlig er plaget med nedstemthet og depresjon? Er det andre fettsyrer/vitaminer som kan være viktig å ta? 0 Siter
Gjest anna karenina Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Psykiateren min mente det var viktig i hvert fall. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Forskningen på dette området har dessverre gitt lite optimistiske resultater. 0 Siter
Orio Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Forskningen på dette området har dessverre gitt lite optimistiske resultater. "lite optimistiske resultater", vil det si at omega 3 og andre fettsyrer har liten/ingen effekt på psyken? Eller har det en negativ effekt så det helst bør unngås? 0 Siter
Gjest det ble meg fortalt Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 "lite optimistiske resultater", vil det si at omega 3 og andre fettsyrer har liten/ingen effekt på psyken? Eller har det en negativ effekt så det helst bør unngås? Jeg går i terapi og der har de en psykiater som også driver alternativt. Han sender inn utvidede blodprøver til utlandet for analyse, blant annet på B-vitamin nivå og omega fettsyrer. Pasienten får "hestdoser" av det de måtte mangle. Og min terapaut sier at det har gitt helt utrolige resultater??? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 "lite optimistiske resultater", vil det si at omega 3 og andre fettsyrer har liten/ingen effekt på psyken? Eller har det en negativ effekt så det helst bør unngås? Her er det snakk om depresjon. Det skader ikke, men har heller ingen sikker positiv effekt. Generelt virker et vanlig sunt kosthold bra på alle sykdommer. Spesielt tjener en på å skifte fra et usunt til et sunt kosthold. Men ekstradoser gir liten eller ingen effekt. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Jeg tror absolutt tilskudd av flerumettede fettsyrer, som omega-3, er positivt. Sunt for hjerte-kar, og for hjernen. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.