Gå til innhold

Ja, så var det på an igjen.

Anbefalte innlegg

Tar opp igjen tråden fra forrige helg. Kort fortalt så har jeg bipolar lidelse og er inne i en vekslende periode.

Jeg snakket med psykiateren min på tlf hver dag forrige uke. Begynte på Risperdal, og ble bra nesten magisk fort. Har hatt det nesten fint denne uka. Fungert bra på universitetet, ikke brukt benzo, og vært ute på sosiale ting om kvelden. Dette har vært utenkelig i flere uker.

Men så i natt beegynnte det helt plutselig på igjen. Våknet med angst klokka halv tre. Begynnende panikkanfall. Greide å få det under kontroll. Tok en vival og greide å legge meg igjen. Klokka 6 var det ny runde med angst. Klokka halv 8 klarte jeg ikke sove lenge. Angsten i kroppen gjorde det umulig.

Tankene er tilbake i det depressive sporet. Når jeg lå å halvsov drømte jeg at jeg hengte meg. Nå har jeg tatt en sobril, og sitter på nett og håper at det skal gå over igjen. Det føles ikke som at det kommer til å skje.

Det er så typisk at slike ting ALLTID skjer i helga! Behandleren min har fri fredager. Det slår aldri feil at det er mellom torsdag og søndag jeg blir dårlig.

Det føles så håpløst nå. Har hatt noen fine dager. Det gjør bare at kontrasten blir så mye større når ting blir fælt igjen. Nå er medisinen på plass, og alt burde være i orden, men nei. Ikke for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286334-ja-s%C3%A5-var-det-p%C3%A5-an-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du like dårlig som du var forrige helg? Det virker ikke sånn på meg, men jeg har jo veldig lite å bygge på, så ikke skyt meg om jeg tar feil. :- )

Du har jo hatt det bedre denne uka enn du har hatt på lenge, sier du, gjort ting som har vært utelukket i flere uker. Klarer du å holde fast ved at det faktisk har gått fremover? Og tenke at det du nå opplever bare er et midlertidig tilbakeslag?

Det var zyprexa du har begynt med? Det er en medisin jeg vet lite om, men er det ikke mulig at den også trenger litt tid før du får full effekt av den? Og det kan jo hende dosen ikke ble "perfekt" på første forsøk?

Du sier også at du har hatt telefonkontakt med psykiateren din hver dag, og at du nå som det er helg ikke har den muligheten. Kan det du opplever nå være en reaksjon på det? På at du nå er overlatt til deg selv? På at du ikke har noen som fanger deg opp hjelper deg hvis ting skulle bli like ille som forrige helg?

Prøv å minne deg selv (og mannen din) på at helgen bare er noen få dagerm og på mandag kan du igjen få kontakt med psykiateren din. Når dere kom dere gjennom forrige helg tror jeg nok dere klarer denne også. Lykke til.

Er du like dårlig som du var forrige helg? Det virker ikke sånn på meg, men jeg har jo veldig lite å bygge på, så ikke skyt meg om jeg tar feil. :- )

Du har jo hatt det bedre denne uka enn du har hatt på lenge, sier du, gjort ting som har vært utelukket i flere uker. Klarer du å holde fast ved at det faktisk har gått fremover? Og tenke at det du nå opplever bare er et midlertidig tilbakeslag?

Det var zyprexa du har begynt med? Det er en medisin jeg vet lite om, men er det ikke mulig at den også trenger litt tid før du får full effekt av den? Og det kan jo hende dosen ikke ble "perfekt" på første forsøk?

Du sier også at du har hatt telefonkontakt med psykiateren din hver dag, og at du nå som det er helg ikke har den muligheten. Kan det du opplever nå være en reaksjon på det? På at du nå er overlatt til deg selv? På at du ikke har noen som fanger deg opp hjelper deg hvis ting skulle bli like ille som forrige helg?

Prøv å minne deg selv (og mannen din) på at helgen bare er noen få dagerm og på mandag kan du igjen få kontakt med psykiateren din. Når dere kom dere gjennom forrige helg tror jeg nok dere klarer denne også. Lykke til.

Du har sikkert rett i at jeg ikke er like dårlig som forrige helg. Det er vasklig å vurdere hvor ille man har det når man har det dårlig. Det har også gitt seg litt utover dagen. Det skal nok gå fint til mandag, og kanskje tilogmed lengre enn det!

Du har sikkert rett i at jeg ikke er like dårlig som forrige helg. Det er vasklig å vurdere hvor ille man har det når man har det dårlig. Det har også gitt seg litt utover dagen. Det skal nok gå fint til mandag, og kanskje tilogmed lengre enn det!

Det er noe som heter at "tålmodighet er en dyd!" Tror ikke vi kan vente at det plutselig skjer over natta at vi blir bedre. Ting tar tid. Føler det på kroppen selv, holder på å trappe opp lamictal og når jeg har det som verst er det fristende å spise flere tabletter bare for å bli bedre raskt. Men holder meg hard, skal holde ut, har jo født barn, denne psykiske smerten jeg har er ikke noe bedre, men den er vel heller ikke dødelig.

Fint at det har gitt seg litt ut over dagen. Og at du regner med å holde ut til mandag, til du igjen kan snakke med psykiateren hvis du har behov for det. :- )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...