jylland Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Etter justering til Litium 83 + 400 mg Lamiktal daglig føler jeg eg endelig stabilisert! Kan du se noen potensiell fare ved en livslang medisinering av denne dosen? Ville du annbefale å seponere på Lamiktal? Hvorfor er Litium 42x2 =83 og ikke 84, har det med molekyloppløsningen å gjøre? Snakket med en Psykolog forleden, han mente at bipolare lidelser 1 og 2 samt panikkangst ikke var biologisk betinget. Er det det eller en mix av biologi samt psykologi (oppvekst,traumer,ubearbeidete følelser)? M.A.O: Mye på hjerte 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Etter justering til Litium 83 + 400 mg Lamictal daglig føler jeg eg endelig stabilisert! Kan du se noen potensiell fare ved en livslang medisinering av denne dosen? S: Nei, jeg ser ingen fare ved det. Ville du anbefale å seponere på Lamictal? S: Nei. Hvorfor er Litium 42x2 =83 og ikke 84, har det med molekyloppløsningen å gjøre? S: Jeg vet ikke hvorfro de har valgt å lage 42 og 83 grams tabletter. Sannsynligvis omregning fra tidl mmol. Snakket med en Psykolog forleden, han mente at bipolare lidelser 1 og 2 samt panikkangst ikke var biologisk betinget. Er det det eller en mix av biologi samt psykologi (oppvekst,traumer,ubearbeidete følelser)? S: Psykologen bør lese pensum en gang til. BP1+2 er klart biologisk betinget. Det samme er panikkanfallet. Derimot er "angsten for angsten"/agorafobien og unngåelsesadferden med psykologisk betinget. 0 Siter
jylland Skrevet 23. september 2007 Forfatter Skrevet 23. september 2007 Etter justering til Litium 83 + 400 mg Lamictal daglig føler jeg eg endelig stabilisert! Kan du se noen potensiell fare ved en livslang medisinering av denne dosen? S: Nei, jeg ser ingen fare ved det. Ville du anbefale å seponere på Lamictal? S: Nei. Hvorfor er Litium 42x2 =83 og ikke 84, har det med molekyloppløsningen å gjøre? S: Jeg vet ikke hvorfro de har valgt å lage 42 og 83 grams tabletter. Sannsynligvis omregning fra tidl mmol. Snakket med en Psykolog forleden, han mente at bipolare lidelser 1 og 2 samt panikkangst ikke var biologisk betinget. Er det det eller en mix av biologi samt psykologi (oppvekst,traumer,ubearbeidete følelser)? S: Psykologen bør lese pensum en gang til. BP1+2 er klart biologisk betinget. Det samme er panikkanfallet. Derimot er "angsten for angsten"/agorafobien og unngåelsesadferden med psykologisk betinget. Takker for rask og klar tale. Som du skriver at panikkannfall er biologisk betinget, hva er da den beste medisinen i den gryende fasen av annfallet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.