Gå til innhold

NHD:Litium og Lamiktal?

Anbefalte innlegg

Etter justering til Litium 83 + 400 mg Lamiktal daglig føler jeg eg endelig stabilisert!

Kan du se noen potensiell fare ved en livslang medisinering av denne dosen?

Ville du annbefale å seponere på Lamiktal?

Hvorfor er Litium 42x2 =83 og ikke 84, har det med molekyloppløsningen å gjøre?

Snakket med en Psykolog forleden, han mente at bipolare lidelser 1 og 2 samt panikkangst ikke var biologisk betinget. Er det det eller en mix av biologi samt

psykologi (oppvekst,traumer,ubearbeidete følelser)?

M.A.O: Mye på hjerte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286387-nhdlitium-og-lamiktal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Etter justering til Litium 83 + 400 mg Lamictal daglig føler jeg eg endelig stabilisert! Kan du se noen potensiell fare ved en livslang medisinering av denne dosen?

S: Nei, jeg ser ingen fare ved det.

Ville du anbefale å seponere på Lamictal?

S: Nei.

S: Jeg vet ikke hvorfro de har valgt å lage 42 og 83 grams tabletter. Sannsynligvis omregning fra tidl mmol.

Snakket med en Psykolog forleden, han mente at bipolare lidelser 1 og 2 samt panikkangst ikke var biologisk betinget. Er det det eller en mix av biologi samt psykologi (oppvekst,traumer,ubearbeidete følelser)?

S: Psykologen bør lese pensum en gang til. BP1+2 er klart biologisk betinget. Det samme er panikkanfallet. Derimot er "angsten for angsten"/agorafobien og unngåelsesadferden med psykologisk betinget.

Etter justering til Litium 83 + 400 mg Lamictal daglig føler jeg eg endelig stabilisert! Kan du se noen potensiell fare ved en livslang medisinering av denne dosen?

S: Nei, jeg ser ingen fare ved det.

Ville du anbefale å seponere på Lamictal?

S: Nei.

S: Jeg vet ikke hvorfro de har valgt å lage 42 og 83 grams tabletter. Sannsynligvis omregning fra tidl mmol.

Snakket med en Psykolog forleden, han mente at bipolare lidelser 1 og 2 samt panikkangst ikke var biologisk betinget. Er det det eller en mix av biologi samt psykologi (oppvekst,traumer,ubearbeidete følelser)?

S: Psykologen bør lese pensum en gang til. BP1+2 er klart biologisk betinget. Det samme er panikkanfallet. Derimot er "angsten for angsten"/agorafobien og unngåelsesadferden med psykologisk betinget.

Takker for rask og klar tale. Som du skriver at panikkannfall er biologisk betinget, hva

er da den beste medisinen i den gryende fasen av annfallet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...