Gå til innhold

Vår datter blir mobbet...

Anbefalte innlegg

Gjest Emma Synnøve

Kanskje ikke riktig forum, men...

Fredag kom 11-åringen hjem fra skolen med skrubbsår, ødelagte klær og brukket fortann. Hun hadde veltet med sykkelen på skolevegen og havnet i grøfta -etter at noen haddet dyttet til henne i den bratteste utforbakken. Hendelsen føyer seg inn i en rekke av tilsvarende episoder av det vi mener må være fysisk - og ikke minst psykisk mobbing på skole og særlig skoleveg. Vi har tidligere forsøkt å ta opp problemet med både kontaktlærer, rektor og direkte med foreldrene til de værste mobberne - uten at det har hjulpet. Datteren vår nekter oss nå "sladre" mer til skolen - hun påstår at det vil skade henne mer enn det hjelper, og at hun heller får "bite i seg" alt det ekle.. - og det er det vi tror hun gjør - i det siste har hun mer eller mindre nektet å fortelle oss noe om om skolehverdagen sin, og truer med å "hoppe i elva" dersom vi kontakter skolen om den siste hendelsen.

Synes dette er en fortvilt situasjon, og er redd for å trå feil. Hva er det best å gjøre??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286463-v%C3%A5r-datter-blir-mobbet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mobbing vært tatt opp som tema og jobbet med i klassen? Vanskelig dette, kanskje kunne det hjelpe å samle alle mobberne hjemme hos dere sammen med dere og foreldrene. Snakk ordenlig ilag om hva som skjer og hvordan dette oppleves. Det hjelper ihvert fall ingenting å la det gå.....

Her tror jeg det bare hjelper å møte hardt med hardt. Ta dem for dere og gi dem inn!

Jeg snakker av erfaring med min eldste datter. Hun ble forfulgt på skolen av en venninnegjeng i 4. da hun selv gikk i 1. , og opplevde mye ubehageligheter. Det hjalp ikke noe å snakke med lærerne eller foreldrene. Mannen min tok dem for seg midt i sfo-tiden en ettermiddag og satte dem på plass. Det hjalp! Nå går datteren vår i 3. og har ikke vært plaget siden.

Huff og huff. Jeg var selv mobbet en del på skolen, og ingen så det. Men det var ikke så ille som dette, det ble aldri fysisk.

Hvi dere allerede har tatt det opp med skolen, inkludert skolens ledelse, sosiallærer og evnt foreldrekontakter, og i tillegg kontaktet foreldrenen til mobberne og mobberne selv, og det ikke har gjort noen forskjell, ville jeg faktisk gjort noe mer drastisk: skolebytte.

Egentlig er det de elevene som mobber som burde bytte skole, for det er de det er noe "gærent med". Men dette skjer aldri, så da så.

for å hjelpe datteren deres til å komme inn i et godt miljø og gjøre henne trygg og god, kan dere bytte skole til feks en privatskole. Steiner, Montessori, Kristelig what ever. Jeg ville i hvert fall tenkt på det.

Noe må gjøres, og det må gjøres nå. Det er nå jenta er liten, snart er det for seint!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...