Gå til innhold

NHD- Hva er psykosomatiske smerter egentlig?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for to år siden voldsomme smerter i høyre halvdel av ansiktet, spesielt i kjeven. Det føltes som om noen revnet opp tannkjøttet og strammet en ståltråd rundt et par av tennene mine, og det ble bare verre og verre. Var hos tannlegen og lege.Jeg ble sendt på mr, ct, fikk epilepsimedisiner som skulle roe ned nervene i ansiktet, masse sterke smertestillende osv. Til slutt ble jeg lagt inn, men de fant ikke noe på mr eller noe annet. Ble sendt til tannlegehøgskolen hvor de heller ikke fant noe annet enn at det kunne hjelpe en liten promille å fjerne visdomstannen nede. Tannlegen der mente også til slutt at alt måtte stamme fra anspent rygg og nakke. Jeg er en person som alltid har slitt med psykiske problemer av ulik art, og ting falt litt mer på plass da. Jeg spenner kroppen altfor mye, våkner av at jeg rister om natten ganske ofte. Er slike smerter psykosomatiske? Hva er egentlig psykosomatiske smerter?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...