Gå til innhold

Tanken på jobb er vanskelig NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest c-optimisten

Sitter å kjenner at angsten bygger seg opp, når jeg tenker på at jeg skal på jobb igjen i morgen. Det prikker i halsen, og pusten blir tyngre. Har vært hjemme nå et par uker, både pga forsmak på influensa, og at jeg fikk et angstanfall og startet på Cipralex. Angst, panikk og fobier er ikke noe nytt, men det er nytt for meg å sette ord på det. Før dette har jeg "bare" kjent på at jeg er redd for ting, eller også at jeg ikke takler ting. Etter åtte dager med 5 mg Cipralex trappet jeg opp til 10 mg på fredag. Kvalmen rakk å gi seg i mellomtiden, og den har holdt seg vekke. Føler allikevel at jeg har en økt uro inni meg. Er det vanlig i innkjøringsperioden, og kan det være fornuftig å få forlenget sjukmeldingen noe? Jobber, som sagt tidliger, innen helsesektoren. J37, skrev under med Cipralex-optimisten tidligere..

Fortsetter under...

Etter åtte dager kan økt uro fortsatt være en startbivirkning. Det er mange som blir urolige de to til tre første ukene av oppstart. Men gjør som bella sier, begynn litt forsiktig heller.

Og hold på håpet om at det sannsynligvis kommer til å bli litt bedre snart.

Vh

Gjest c-optimisten

Nei, jeg ville ikke forlenget noe. Jo mer du forlenger desto verre blir det for deg. Jeg ville heller begynt gradvis; feks, 2-3 dager med mindre timer.

Takk for godt råd:-), men har brukt opp sykepengerettighetene på grunn av annen sykdom, så da er det ikke så lett å få det til.. Men, er helt enig med deg. Det hadde nok vært best om jeg kunne gjort det på den måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...