Gå til innhold

Utredning dag 2. Individuell plan?

Anbefalte innlegg

Det skjer ganske mye for tiden. Det er derfor ikke så lett å klare å tenke klart, alltid :o)

Men noen av dere ville at jeg skulle dele min utredningssamtale nr to i dag:

Om en mnd (to ganger til) avsluttes utredningen. Jeg går utifra at det er ok..? Jeg synes jo det er utrolig hva de kan finne ut på kort tid.

Jeg spurte henne hva hun mente med "flere personer". Og hun kunne avkrefte at jeg er fler enn meg :-)

Hun mener jeg dissosierer i mild grad: Hun kan knipse med fingrene og så er jeg "tilbake", mener hun.

Jeg opplever også ofte ting i hverdagen som minner meg om vonde ting jeg har glemt, jeg har mareritt (gjentakelsesdrømmer) og "hukommelsestap" (husker lite av fortid). Jeg har også psykosomatiske plager.

Vi fortsetter om to uker.

Hun ville jeg skulle finne ut hva "individuell plan" er.

Har noen erfaringer med dette?

(Dessuten var hun begeistret for den jobben jeg har gjort på egen hånd, og den hjelpen jeg har fått av dere her på DOL. Jeg har kommet veldig langt. Hun avsluttet (litt skøyeraktig) med at hun lurte på hva jeg trengte henne til når jeg har så god hjelp av dere :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286570-utredning-dag-2-individuell-plan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror fire timer er ganske vanlig for en utredning, det er i alle fall ikke kort tid.

Så fint at du fikk avklart det med flere personligheter, virker som du tenkte mye på det og strevde med å forstå hva hun mente. Dissiossiering er ikke så veldig sjelden, så du er kanskje ikke så gal som du fryktet. :- ) En sånn utredningsprosess er slitsom, det dukker opp så mange spørsmål og så få svar. Og når du begynner å lete på nettet passer omtrent alle diagnoser du kommer over. (Hadde selv en kveld med store hypokondertendenser og sjekka opp en masse sykdommer. Selvfølgelig hadde jeg alle. Spesielt der det sto "ingen spesielle symptomer i starten". Jeg hadde jo egentlig ingen symptomer, så jeg var jo helt sikkert syk. :- ) Da skjønte jeg det var på tide å gi seg.)

En individuell plan er egentlig ikke noe hokus-pokus. Det er bare en skriftlig sammenfatning av hva slags problemer du har, hvem som skal hjelpe deg med dem og hva som skal gjøres. Det kan være veldig greit hvis du får hjelp fra forskjellige steder, f.eks fastlege og DPS.

Gjest BipolarII...jeg visst

Så godt å høre at det gikk fint i dag:) Må være stor lettelse å få avkrefta det spørsmålet hennes om flere personligheter osv.

Når det gjelder Individuell Plan er det et eksempel på en her:

http://mail1.kongsberg.kommune.no/intradok.nsf/02dd68ed9bcb920ec125693500572f6d/7e8106aa19a57e20c125703b002b1f28?OpenDocument

Så godt å høre at du ikke er flere personer J31. Begynte å se for meg et femhodet troll når jeg tenkte på deg :-). Så nå får jeg sove uten mareritt inatt )).

Individuell plan er vel et "arbeidsredskap" de forskjellige behandlerne dine kan bruke for å lette samarbeidet. Der skal det stå hvem som skal gjøre hva osv. Hver og en får da ansvaret for å gjøre akkurat DEN tingen og da er det større sjanse for at det blir fulgt opp!

Det er du selv som skal ha hovedstyringen i denne planen og komme med ønske om hvem, hva og hvordan ting kan gjøres. Du skal godkjenne denne planen og si ifra hva du ønsker/ikke ønsker.

Tror det er ca. sånn det fungerer! Ha en riktig god natt uten mareritt og vonde drømmer :-)

Annonse

Jeg tror fire timer er ganske vanlig for en utredning, det er i alle fall ikke kort tid.

Så fint at du fikk avklart det med flere personligheter, virker som du tenkte mye på det og strevde med å forstå hva hun mente. Dissiossiering er ikke så veldig sjelden, så du er kanskje ikke så gal som du fryktet. :- ) En sånn utredningsprosess er slitsom, det dukker opp så mange spørsmål og så få svar. Og når du begynner å lete på nettet passer omtrent alle diagnoser du kommer over. (Hadde selv en kveld med store hypokondertendenser og sjekka opp en masse sykdommer. Selvfølgelig hadde jeg alle. Spesielt der det sto "ingen spesielle symptomer i starten". Jeg hadde jo egentlig ingen symptomer, så jeg var jo helt sikkert syk. :- ) Da skjønte jeg det var på tide å gi seg.)

En individuell plan er egentlig ikke noe hokus-pokus. Det er bare en skriftlig sammenfatning av hva slags problemer du har, hvem som skal hjelpe deg med dem og hva som skal gjøres. Det kan være veldig greit hvis du får hjelp fra forskjellige steder, f.eks fastlege og DPS.

Tusen takk for mange nyttige råd. Jeg kjenner meg så absolutt igjen i en del av dette.

Jeg setter stor pris på din ærlighet, orio. Du er også veldig flink til å ordlegge deg.

Jeg synes det er utrolig at de finner ut så mye på så kort tid, i en utredning. Så for meg mange timer :-)

Har fått sjekket opp mer ang IP. Tror jeg har skjønt det nå.

Så godt å høre at det gikk fint i dag:) Må være stor lettelse å få avkrefta det spørsmålet hennes om flere personligheter osv.

Når det gjelder Individuell Plan er det et eksempel på en her:

http://mail1.kongsberg.kommune.no/intradok.nsf/02dd68ed9bcb920ec125693500572f6d/7e8106aa19a57e20c125703b002b1f28?OpenDocument

En stor lettelse :-)

Så godt å høre at du ikke er flere personer J31. Begynte å se for meg et femhodet troll når jeg tenkte på deg :-). Så nå får jeg sove uten mareritt inatt )).

Individuell plan er vel et "arbeidsredskap" de forskjellige behandlerne dine kan bruke for å lette samarbeidet. Der skal det stå hvem som skal gjøre hva osv. Hver og en får da ansvaret for å gjøre akkurat DEN tingen og da er det større sjanse for at det blir fulgt opp!

Det er du selv som skal ha hovedstyringen i denne planen og komme med ønske om hvem, hva og hvordan ting kan gjøres. Du skal godkjenne denne planen og si ifra hva du ønsker/ikke ønsker.

Tror det er ca. sånn det fungerer! Ha en riktig god natt uten mareritt og vonde drømmer :-)

Synes IP høres veldig kjekt ut. Oversiktlig.

"Så godt å høre at du ikke er flere personer J31. Begynte å se for meg et femhodet troll når jeg tenkte på deg :-). Så nå får jeg sove uten mareritt inatt ))."

Kansje jeg er det også, for alt man vet, hehe. Håper du fikk en god natts søvn uten mareritt :-)

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...