Gjest sjokoladeplaten Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Min mann altså deprimert og spiser efexor og zyprexa (det siste pga psykosesymptomer). Han har en rekke bivirkninger, der tretthet og vektøkning er de mest tydelige. I det siste har han slurvet med medisinene noen få ganger, og da har han fått søvnproblemer og svette om natten. Denne svetten har vært veldig plagsom. Er dette en form for abstinens fordi han ikke tok medisinen? Hva skjer dersom han brått slutter med disse medisinene? Han har ikke tenkt å gjøre det, altså, men jeg bare lurer litt på hvordan dette virker på han. Han er så trett og sovner gjerne kl 21. Gørrkjedelig for meg, da. Sex vil han heller ikke ha Kan han få for mye medisin? 0 Siter
Gjest jessie38 Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Han kan i hvertfall få "feil" medisin til seg. Nå spørs det jo hvilke doser han går på. Efexor må en ikke bråseponere. Den må en heller være ganske så forsiktig med. Vektøkningen kan jo være fra efexoren, men sannsynligvis er det zyprexaen som kanskje er synderen. Kanskje han skulle prøvd et bytte til et annet antipsykotika. Og trøtt kan en nok bli av dem begge. Ikke enkelt dette. 0 Siter
Gjest jessie38 Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Mange som svetter og kaldsvetter av efexor forresten. Det er en veldig vanlig bivirkning på denne spesielle medisinen. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Hvis jeg glemmer å ta Efexor merker jeg det med en gang dagen etter. Jeg blir svimmel, får et slags "støt" i hodet, som om blodtrykket faller (hvis du forstår hva jeg mener). *Klem* 0 Siter
Helmi Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Hvis jeg glemmer å ta Efexor merker jeg det med en gang dagen etter. Jeg blir svimmel, får et slags "støt" i hodet, som om blodtrykket faller (hvis du forstår hva jeg mener). *Klem* Eller nærmest som elektrisk støt i hodet, hos meg i allefall. Bare noen timer etter at jeg skulle tatt Efexor. Dermed så glemmer jeg den aldri... Og svetting. Om natten spesielt. Og jeg har lagt på meg masse. Ikke bare pga. Efexor, men noe av årsaken ligger nok der. 0 Siter
Gjest efexor ja.. Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Vektøkningen min tok helt av etter jeg begynte efexor. Har sluttet med den nå og kiloenr forsvinner langsomt men sikkert Foresten er jeg en av de få som hadde null problemer med å slutte med efexor:) 0 Siter
Orio Skrevet 27. september 2007 Skrevet 27. september 2007 Du bør sette som et absolutt krav for å bli værende at han ikke forandrer/kutter ut medisinering på egen hånd. Har han tatt blodprøver for å måle mengden medisin i blodet? Det kan gi en pekepinn om han får for mye medisin eller ikke. Zyprexa er en medisin som mange blir trøtte av, kan det være et alternativ å ta dem litt senere på kvelden? Vektøkningen kan også skyldes zyprexa, og kan lett bli et stort problem, mange slutter med medisiner på grunn av vektøkning. Det kan hende det hjelper å bytte til en annen medisin. Eller så kan dere være mer påpasselige med kostholdet enn dere har vært, og kanskje bevege dere litt mer. Noen antipsykotiske medisiner gir en forsinket metthetsfølelse, jeg er ikke sikker på om zyprexa er en av dem, men i så fall kan det kanskje hjelpe å spise relativt ofte? Hvordan går det for dere nå som han er utskrevet? (Hvis du ikke har noe i mot at jeg spør.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.