Gå til innhold

Bipolar-lidelse,spiseforstyrrelse,selvskading og utrolig lav selvfølelse.

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 36 år som sliter med de overnevnte problemene. Når det gjelder spiseforstyrrelsen så var jeg på gli når det gjaldt å innføre frokost i tillegg til det andre måltidet jeg pleier å innta(som består av ca 150g sukkererter, og ost). Jeg har virkelig forsøkt å spise mer. Problemet er jo nå om dagen at jeg har et skikkelig tilbakefall. Jeg føler meg "smell-feit", jeg orker ikke tanken på mat og all mat unntagen sukkerertene er borte. Jeg drikker et par-tre kaffe-drikker i løpet av dagen. Ellers går det i vann. Saken er rett og slett det at jeg HATER MEG SELV OG KROPPEN MIN NOE SÅ INNI-HELSIKKE at jeg klarer ikke å se meg selv i speilet. Det jeg er ser er stort, stygt og ekkelt. Jeg forsøker å pynte meg for å "bedre" på elendigheten men jeg orker snart ikke mer. Selvskadingen er heller ikke noe særlig å snakke om. Jeg er så absolutt ikke stolt av meg selv. Når det gjelder den bipolare så svinger jeg utrolig mye og ofte. Jeg kan gå fra depresjon til mani( i den grad at jeg har hundre ting å gjøre og klarer ikke å fullføre noen av dem. Jeg prater i ett kjør og skifter tema fortere enn du rekker å si kake.)Jeg kan til og med prestere å ha både depresjon og mani på samme tid. Temperamentet er kan sammenlignes med en middels stor eksplosjon med utrolig kort lunte. Pluss mye mer. Legen kalte det rapid cykling. Altså hurtige svingninger. I tillegg er det noen som lurer på om jeg kan ha ADD i tillegg til hele dritten. Jeg føler at den ene dritten etter den andre holder på å knekke meg. Jeg går på medisiner ang. bipolar og er i oppkjøringsfasen. Lamictal 75mg og skal øke igjen til mandag. Det som er, er at jeg får så utrolig dårlig samvittighet av å spise. Jeg fortjener ikke den maten. Jeg blir tykk og feit og alt er bare galt. Hva i svarte skal jeg gjøre? Jeg har time hos legen om halvannen uke hvorpå Psykologen også skal være tilstede. Jeg gruer meg. Og man kan jo lure på om jeg virkelig ønsker hjelp. Og tro meg, tanken har streifa meg sånn ca 4 millioner ganger siden jeg innrømte problemet med spisingen. Men siden jeg fremdeles holder ut, regner jeg med at svaret gir seg selv. Har holdt ut i snart 2 år. Føler ikke at jeg har blitt noe bedre. Armene mine begynner å se ut som et Europa-kart. Sukk... jeg begynner å miste grepet. Mvh Alannah Ps:Jeg tror jeg har sendt inn her en gang før.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...