Gå til innhold

Angst på forelesning

Anbefalte innlegg

Den første forelesningen jeg var på opplevde jeg mye nervøsitet, tror nesten jeg fikk panikk. Jeg syns det var veldig ubehagelig at jeg ikke hadde mulighet til å gå ubemerket ut av forelesningssalen. Følte at jeg satt med mye angst, som jeg ikke fikk utløp for.Nå gruer jeg meg for hver gang jeg skal på forelesning. Jeg vil ikke la dette begrense meg, så jeg ønsker å finne noen ´treningsarenaer´. Noen som har vært igjennom det samme, og som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286617-angst-p%C3%A5-forelesning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melba1365380968

Jeg har opplevd det samme mange ganger. Det jeg gjør var å sette meg ytterst på raden i auditoriet eller hvis vi har i vanlig rom så setter jeg meg nært døra.

Det er ikke mange som legger merke til om du går en tur ut eller ikke. Det har jeg funnet ut. Prøv selv å huske om du husker hvem andre på forelesningen som har gått ut. Jeg klarer aldri å huske det, fordi jeg er så konsentrert rundt forelesningen at jeg ikke legger merke til sånt.

Jeg vet det er ekstra ekkelt dersom det ikke er mange studenter på forelesning, da blir man så synlig. Men jeg kjører samme strategi der. Og man kan alltid skylde på at man må på do hvis noen absolutt må spørre.

Det er jo en liten trøst i allefall. Og så skal du huske på at dersom du kjenner at du trenger en liten pause fra forelesningen og må gå ut, så er det i din fulle rett!

Jeg har opplevd det samme mange ganger. Det jeg gjør var å sette meg ytterst på raden i auditoriet eller hvis vi har i vanlig rom så setter jeg meg nært døra.

Det er ikke mange som legger merke til om du går en tur ut eller ikke. Det har jeg funnet ut. Prøv selv å huske om du husker hvem andre på forelesningen som har gått ut. Jeg klarer aldri å huske det, fordi jeg er så konsentrert rundt forelesningen at jeg ikke legger merke til sånt.

Jeg vet det er ekstra ekkelt dersom det ikke er mange studenter på forelesning, da blir man så synlig. Men jeg kjører samme strategi der. Og man kan alltid skylde på at man må på do hvis noen absolutt må spørre.

Det er jo en liten trøst i allefall. Og så skal du huske på at dersom du kjenner at du trenger en liten pause fra forelesningen og må gå ut, så er det i din fulle rett!

Tusen takk for svar Melba!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...