Gå til innhold

Hjelp i nødsituasjon samt behandling

Anbefalte innlegg

Gjest Brorenmin

Min bror forsøkte selvmord for 4 uker siden. Han ble reddet, og akutthjelp har han fått på Ullevål. Psykisk sett har han ikke fått hjelp, og han er nå "kastet ut" eller utskrevet. Han er tidligere hjerteoperert og har diabetes, og jeg bor i belgia og begynner å bli ganske desperat og fortvilet. Kan dere gi meg noen råd på hva jeg/han kan gjøre for å få til en behandling og døgnoppfølging inntil han er stabil igjen? Det har smertelig gått opp for meg at psykiatrinorge er megt stusselig, og at selv om en person ønsker hjelp, så får han faktisk ikke det! Er det bare gjennom hans fastlege at dette kan løses? Mvh Bekymret bror i utlendighet

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I moderne psykiatri får en hjelp, men ikke i form av innleggelse i mange måneder. Når akuttfasen er over skal behandlingen skje poliklinisk. Det håper jeg din bror har fått tilbud om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...