Gjest Brorenmin Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Min bror forsøkte selvmord for 4 uker siden. Han ble reddet, og akutthjelp har han fått på Ullevål. Psykisk sett har han ikke fått hjelp, og han er nå "kastet ut" eller utskrevet. Han er tidligere hjerteoperert og har diabetes, og jeg bor i belgia og begynner å bli ganske desperat og fortvilet. Kan dere gi meg noen råd på hva jeg/han kan gjøre for å få til en behandling og døgnoppfølging inntil han er stabil igjen? Det har smertelig gått opp for meg at psykiatrinorge er megt stusselig, og at selv om en person ønsker hjelp, så får han faktisk ikke det! Er det bare gjennom hans fastlege at dette kan løses? Mvh Bekymret bror i utlendighet 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Har du noen mulighet til å snakke med fastlegen hans? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 I moderne psykiatri får en hjelp, men ikke i form av innleggelse i mange måneder. Når akuttfasen er over skal behandlingen skje poliklinisk. Det håper jeg din bror har fått tilbud om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.