Gå til innhold

ER KVINNFOLK STOKK DUMME!!!

Gjest LIVET ER EGENTLIG HERLIG

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hvorfor kvinner er så på trynet? Når jeg leser innlegg her, når jeg hører om bekjente, når jeg har egne veninner og når jeg har vært i et ikke-bra forhold selv lurer jeg på HVORDAN ER DET MULIG Å FINNE SEG I SÅ MYE DRITT??? Hvorfor bryter man ikke ut av et forhold man ikke har det bra i? Ja, det er ikke lett og kan bli et hælvete, men man klarer det jo hvis man vil. Har hørt nok av unnskyldninger for å bli værende i et misslykka forhold, og de fleste har jeg kommet med selv også. Og når barn også er involvert, de blir jo ødelagt de og. Skal de igjen ødelegge andre mennesker og sine barn igjen. Er det egentlig noe alternativ å bli værende i et forhold som ikke er normalt? ( Ja definer normalt, ingen forhold er perfekte er det flere som sier, tenk litt så skjønner man egentlig hva som er akseptabelt.) HVORDAN KAN MAN I DET HELE TATT VURDERE Å BLI VÆRENDE I ET SLIKT FORHOLD? SKJERP DERE!!! Jeg brukte unnskyldningen med at vi har jo tross alt ett barn sammen og jeg orket ikke tanken på stresse med å bryte helt ut av forhold. Orket ikke stresset liksom, for ett stress å være i ett slikt forhold. Det skjønner man iallfall når man har klart å bryte ut.(Jeg lar meg flere år senere fortsatt utnytte av xen min, og jeg tenker hvorfor er jeg så dum? Han drapstruer meg og typen min og jeg låner han sykkelen min, som jeg nok ikke får tilbake...Ja man kan bli redd men man strekker jo bare grensene for hva man aksepterer.) Hvorfor bryter man ikke bare ut av et jævlig forholdet med en gang? Hvorfor finner man seg i så mye? Det er mye babling om at det er en vanskelig prosess osv blablabla og man tror han vil forandre seg blabla, men hallo?? Er det troen på at man ikke vil klare det? Eller er kvinner bare dumme rett og slett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286638-er-kvinnfolk-stokk-dumme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et mislykka forhold er man to, så jeg ser ikke egentlig forskjellen på kjønn her.

Samma hvilket kjønn egentlig, poenget er hvorfor man ikke velger å kommer seg ut av et forhold man ikke har det bra i. ( Og jeg er hunkjønn selv og har ett inntrykk av at det dette gjelder flest kvinnfolk.)

Samma hvilket kjønn egentlig, poenget er hvorfor man ikke velger å kommer seg ut av et forhold man ikke har det bra i. ( Og jeg er hunkjønn selv og har ett inntrykk av at det dette gjelder flest kvinnfolk.)

Dette skjønner jeg ikke: dårlig forhold, kvinnen vil ikke bryte ut! Du mener da at mannen bryter ut oftere enn kvinnen?? Resultatet blir jo det samme: det dårlige forholdet blir brutt, og både mannen og kvinnen er fri!

Dette skjønner jeg ikke: dårlig forhold, kvinnen vil ikke bryte ut! Du mener da at mannen bryter ut oftere enn kvinnen?? Resultatet blir jo det samme: det dårlige forholdet blir brutt, og både mannen og kvinnen er fri!

Hvorfor er det så mange som velger ikke bryte ut av et dårlig forhold. De skriver jo at de ikke vet om de skal bryte ut eller ikke når de og barna blir mishandlet psykisk og/eller fysisk.

Annonse

Gjest Jadda, det var dumt.

Jeg var avhengig. Trengte ham for å leve. Så når ting ikke var bra. La jeg skylden på ham. Men det var meg som ble. Det var mitt ansvar å ta vare på meg selv. Men jeg trengte ham. For jeg kunne ikke stå alene.

Da fikk også han fritt spillerom. Dessuten tenker jeg at jeg må ha vært rimelig irriterende, og dessuten merker de det jo ofte, at de kan gjøre som de vil. Men da jeg gikk, ga han meg 14 dager, så skulle jeg komme krypende tilbake, sa han. Det gjorde jeg aldri. :-) hehe.

Vel jeg er en av disse dumme kvinnfolkene du snakker om. Det er mange grunner tror jeg til at dette skjer om og om igjen. For meg tok det 15 år!!! Vold og kjærlighet sammen er en stygg blanding som er vanskelig å sortere i når du er der. Er du uttsatt som jeg for en slags pus pus helveteskatt retorikk over mange år blir du så og si hjernevasket. Militæret bruker jo samme metode når de skal hjernevaske har eg hørt. Men dumt er det. Jeg har da endelig kommet meg ut. Livet mitt består mye i å få ryddet opp etter dette nå. Men jeg ser et lys i tunellen.

Mange har problemer med å forstå hva som faktisk skjer med dem. Jeg leste f.eks om en dame som ble slått av mannen sin, det var først da mannen begynte å slå biskja at hun reagerte.

Jeg tror nok kvinner på en helt annen måte blir avhengig av mannen selv om det er misbruk av uansett slag og forholdet ikke er noe fint.

Det finnes helt sikkert endel menn som også lar seg misbruke, men føler meg veldig sikkert på antallet er vanvittig mye høyere hos kvinner.

Hvorfor? aner ikke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...