Gå til innhold

Abstinenssymptomer av Valium - hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Jeg har har gått på lave doser (15-20mg/uken) benzo de siste 10 årene. Den senere tiden har jeg hatt flere og flere ubehagelige reaksjoner når jeg har tatt en pille, og etter et skummelt "anfall" i mars, ble jeg nødt til å slutte med dem.

Rent psykisk har det gått ganske greit, men jeg har fått økte fysiske plager, og jeg lurer på om det har sammenheng med abstinens og hvor lenge jeg må regne med at det vil vare.

Jeg har allergiske reaksjoner på mat og kjemikalier, muskel-/leddsmerter, smerter i munn og tunge samt hender og føtter (brennende), mageproblemer, slitenhet, tung pust og tette luftveier.

Nå har det gått snart et halvt år. Burde ikke plagene gi seg snart?

(jeg kikket på en liste på: http://www.medisinmotpiller.org/abstinens.html men det står ikke hvor lenge tingene vil vare der)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286663-abstinenssymptomer-av-valium-hvor-lenge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jeg var ei pilleguri

Jeg føler med deg, for jeg har vært gjennom det. Sluttet med benzo

for litt over sju år siden. Du vil merke at det går langsomt men sikkert

over... litt etter litt. Det tar laaaang tid. Tenk på at du brukte benzo

i mange år. Har ikke mer abstinenser nå, men jeg oppdager fremdeles

nye sider av meg selv. Jeg brukte en del mer enn deg da.

Ikke så lenge iallefall. Og i allefall ikke på den doseringen du har brukt. Jeg brukte samme dose omtrent, og bråsluttet da jeg ble gravid, men jeg hadde ingen abstineneser. Men jeg mener å ha lest om benzo abstinenser ca 3 uker. Etter tre mnd begynner man på null igjen. Dvs da skal man ikke være avhegig lenger og 5mg virker. Det er hva jeg har lest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...