Gå til innhold

Nå sitter pappa nede og skriker..

Anbefalte innlegg

Kay, så jeg skal ut og handle litt.. pappa spør om jeg kan kjøpe is. Mamma vil også ha iskrem. Spør mamma om jeg kan låne litt penger. Pappa slår inn, har du ikke egne penger, er ikke du sosial klient da? Er ikke du sosial klient da, han sier det igjen, og en tredje og siste gang; er ikke du sosial klient da?

Han sier det med overlegenhet i stemmen, alltid overlegenhet, altid så er han bedre en alle andre. det og være sosialklient er katastrofen for ham, han mobber meg..

men det er faktiskt en mulighet for at han aldri ser at han sårer andre.. jeg er usikker.. enten så gjør han alt drittet han gjør mot oss bevist. At han får en sykelig glede av og være tyran, eller så er han ikke klar over hva han gjør. Når man prøver og si noe tilbake til ham så er HAN alltid i offer rollen.. så det er frustrerende og bli sur på ham, for samme hva man sier til ham så er det ALDRI han som er synderen i noe. Det er alle andre..

Er ikke du sosial-klient da? Det gjør vondt fordi han sier det for og såre tror jeg, for og bevise noe, jeg vet ikke, jeg biter det i meg, tørr ikke si noe. Det blir bare bråk. Går for og kjøpe iskrem.

Har ikke no lyst til og kjøpe iskremen til pappa. Vurderer og glemme og kjøpe is.. Prøver og tenke på hvordan jeg kan ta hevn, jeg sier til megselv at jeg er bedre en det, jeg trenger ikke ta hevn, jeg tar aldri hevn. Jeg kjøper med en eske med Båtis. Og tar t-banen hjem igjen, helt alene..jippi.

Kommer hjem igjen, åpner esken med båtis, tar en ut og legger esken i fryseren. replikken er klar, jeg skal si : "sosialklienter er ikke istand til og kjøpe iskrem."

Går inn i tv-stua hvor de sitter og gir mamma en iskrem.. Pappa lurer på hvor iskremen hans er, jeg sier ingenting men går ut av rommet og ut på kjøkkenet igjen. Klarer ikke si replikken min enda.. Han roper litt høyere, han lurer på hvor iskremen hannes er.

Han begynner og si; jeg tror ikke han(meg) har kjøpt iskrem til meg(han), han sier det flere ganger, han tror ikke jeg har kjøpt iskrem til han. Nabolaget må jo høre at han ikke tror han har fått iskrem.

Mamma roper på meg og vil at jeg skal hente isen til pappa, jeg gjør ingenting. Mamma og pappa begynner og diskutere om jeg har kjøpt iskrem til pappa eller ikke, mamma prøver og forsvare meg mens hun spiser iskremen sin. Det har han sikkert gjort mener hun. Men det får bare pappa til og bli enda mere amper. Hvor er iskremen iskrem da? hulker han.

Mamma roper på meg, hun vil at jeg skal komme inn med en iskrem til pappa.. jeg gjør ingenting, sier ingenting.

Han tror ikke jeg har kjøpt iskrem til ham. Pappa begynner og snakke om jobben hans, han mener han sliter rævva av seg. Han furter nå, han jobber så mye, og her hjemme er det bare ubehagelig mener han. (jeg tenker at han er jo grunnen til det, men det kommer han aldri til og innse, så det er nytteløst og si det. Da hadde det jo bare blitt enda mere bråk, så jeg holder kjeft)

Det begynner og bli for ubehagelig og høre på den samme leksa igjen om at livet hans er så jævlig.. så jeg går opp uten og si noe, uten og gå inn med en Båtis til pappa.

Setter meg ned på rommet mitt litt, men jeg har glemt røyken i første.. Hører at pappa fortsatt lurer på hvor iskremen hans er, men jeg går ned likevel.

Når jeg er nede på kjøkkenet igjen så står pappa og roter i frysern, han har funnet båtisen som jeg sikkert ikke hadde kjøpt til ham. Han begynner og prate noe til meg om hvorfor jeg ikke kom inn med iskrem til ham etc..etc.., jeg slenger dritt tilbake, "gå og heng deg".. og sier replikken min : Sosialklienter er ikke istand til og kjøpe iskrem til drittsekker".

Jeg tror han hørte det og at han valgte og ikke legge merke til det. Eller kanskje han ikke forstod hva jeg mente, kanskje han allerede har glemt at han negativt ladet pressiserte at jeg var sosialklient. Uansett så er han allerede på vei inn i tv-stua igjen med flere salver av alt er så jævlig for ham eller noe..

Så nå sitter jeg i 2' igjen, og under meg sitter en forbanna 60+ åring og spiser båtisen sin mens han skriker og bærer seg mellom bitene.

Nå i etterkant så skulle jeg bare gitt ham en iskrem og stuet ting nede? Jeg tok vist litt hevn alikevel, men det kom jo ingenvei for han registrerte ikke at han såret meg, og han registrerte ikke replikken min om at sosialklienter ikke er istand til og kjøpe iskrem til drittsekker..

måtte bare skrive litt.. frustrerende og bo med ham... men jeg er vel bare teit dette også... cut my wrists and hope to die.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286684-n%C3%A5-sitter-pappa-nede-og-skriker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bor du i samme hus som foreldrene dine, når du lider så under det? Jeg skjønner at økonomien ikke er den beste, men (beklager uttrykket, men ikke negativt ladet her) sosialklienter klarer da også å bo for seg selv.Dette er så totalt ødeleggende for deg, at det KAN da ikke fortsette? Hvor gammel er du?

Gjest kjenner seg igjen

Huff jeg kjenner meg så igjen i dette at jeg får helt frysninger. Selv bor jeg ikke hjemme

lenger,men jeg kjenner det så godt igjen fra da jeg er hjemme. Syns så fryktelig

synd på deg for jeg vet hvordan du har det. STOR KLEM!

Annonse

Hei Neelie/ferri

Vet du, blir så glad for en ting, eller egentlig flere! At du ser at han reagerer helt på trynet. Mannen oppfører seg jo værre enn en treåring i trassalder! Og at du blir sint og får lyst å a igjen skulle bare mangle!

Om det er en smart måte å handle på til vanlig vet jeg ikke, 60+-åringer viser seg temmelig vanskelig å oppdra, og det er ike din oppgave heller. (vær du gla for det..)

Men for i kveld, vær bare glad for opprøreren i deg! Han trenger du massevis av! :-)

Og tenk - du er på vei ut av foreldreheimen, endelig. Visst - du er utålmodig og ting tar tid, men tenk så mye nærmere du er nå!

hilsen en overtrøtt og (sikkert på grensen til ufyselig) optimist på dine vegne -

Hvorfor bor du i samme hus som foreldrene dine, når du lider så under det? Jeg skjønner at økonomien ikke er den beste, men (beklager uttrykket, men ikke negativt ladet her) sosialklienter klarer da også å bo for seg selv.Dette er så totalt ødeleggende for deg, at det KAN da ikke fortsette? Hvor gammel er du?

Jeg føler meg som et sted mellom 14 og 18, men jeg har 3 rynker i annsiktet.. 2 svake verticale bekymringsrynker og 1 svak horizontal på pannen. Som vil tilsi at jeg er endel eldre ;)

Bor her fordi jeg har angst og ikke tør så mye .. men det arbeides i rykk og napp. Etter mange år i isolasjon ;)

Hvordan går det med flytteplanene?

Fint at du klarte å ta t-banen alene. :- )

3 ganger alene på t-banen nå!!!!! :) Føler alle stirrer så klart, det gjør vondt... men jeg gir ikke opp.. det er nesten en high og gå inn i t-baner nå, etter på i allefall.. livredd inne i vognen også.. kommer det masse spenning ut av kroppen når jeg "slipper ut".. som en high, får hååpe jeg blir avhengi..

Jo, det er blitt søkt om rehabiliterings penger nå, også skal jeg få møte psykiater/psykolog i oktober eller starten av november tror jeg. Jeg vet ikke helt når jeg kommer til og flytte ut.. Psyk.sykepleier sier jeg kan gå på visninger etc.. Men jeg tørr ikke, så det har stoppet litt opp, må prates om mere dette om jeg ikke klarer gå på visninger etc alene.

takk til deg også... :) Undrer på om du kanskje har litt backslash av ustabil døgnrytme i det siste, at det er derfor ting er veldig svart idag? Da blir det kanskje lysere senere i uken, ikke ta livet av deg i allefall, da må jeg følge snarest og gi deg juling i himmelen :)

Huff jeg kjenner meg så igjen i dette at jeg får helt frysninger. Selv bor jeg ikke hjemme

lenger,men jeg kjenner det så godt igjen fra da jeg er hjemme. Syns så fryktelig

synd på deg for jeg vet hvordan du har det. STOR KLEM!

Takk, gigantisk klem tilbake, jeg trengte litt støtte ikveld/idag/i uke... :)

Annonse

Det prøver jeg og minne megselv på, gleder meg til og bli litt fri.

Ja, frigjør deg og bli fri som fuglen :-). Sikkert endel medisiner som kan prøve også når det er angst som plager deg. Den kan gjøre deg litt tøffere så du greier å gå ut, så ser du at dette klarer jeg, så får du mere selvtillit etterhvert og tørr enda mere :-). GO FERRI !!

PS. Ser for meg faren din på 60 år som sitter og griner for en båtis....stakkar :-(. Kanskje du skulle gi han en "lykkepille?" Det må jo være noe galt med mannen når han blir sånn pga en is?

Hei Neelie/ferri

Vet du, blir så glad for en ting, eller egentlig flere! At du ser at han reagerer helt på trynet. Mannen oppfører seg jo værre enn en treåring i trassalder! Og at du blir sint og får lyst å a igjen skulle bare mangle!

Om det er en smart måte å handle på til vanlig vet jeg ikke, 60+-åringer viser seg temmelig vanskelig å oppdra, og det er ike din oppgave heller. (vær du gla for det..)

Men for i kveld, vær bare glad for opprøreren i deg! Han trenger du massevis av! :-)

Og tenk - du er på vei ut av foreldreheimen, endelig. Visst - du er utålmodig og ting tar tid, men tenk så mye nærmere du er nå!

hilsen en overtrøtt og (sikkert på grensen til ufyselig) optimist på dine vegne -

TUSEN TAKK SKAL!!!! :) Trengte virkelig litt støtte. musikeren har nok rett, jeg oppførte meg jo dumt jeg også. Men det er så mange ganger jeg har bitt alt nede og bare prøvd og glemme når han er "slem".. Dette var en liten sak egentlig.. det er mye verre ting, men idag så gjorde jeg litt motstand, jeg slo litt tilbake, selv om det ble misslykket.. jeg stod litt opp for megselv føler jeg. Det har jeg ikke gjort før, ikke som dette.

Takk igjen, ja, jeg er på vei nå.. ikke fort nok.. men vi må prøve og ikke miste håpet! Det var deilig opptimisme :)

3 ganger alene på t-banen nå!!!!! :) Føler alle stirrer så klart, det gjør vondt... men jeg gir ikke opp.. det er nesten en high og gå inn i t-baner nå, etter på i allefall.. livredd inne i vognen også.. kommer det masse spenning ut av kroppen når jeg "slipper ut".. som en high, får hååpe jeg blir avhengi..

Jo, det er blitt søkt om rehabiliterings penger nå, også skal jeg få møte psykiater/psykolog i oktober eller starten av november tror jeg. Jeg vet ikke helt når jeg kommer til og flytte ut.. Psyk.sykepleier sier jeg kan gå på visninger etc.. Men jeg tørr ikke, så det har stoppet litt opp, må prates om mere dette om jeg ikke klarer gå på visninger etc alene.

takk til deg også... :) Undrer på om du kanskje har litt backslash av ustabil døgnrytme i det siste, at det er derfor ting er veldig svart idag? Da blir det kanskje lysere senere i uken, ikke ta livet av deg i allefall, da må jeg følge snarest og gi deg juling i himmelen :)

Passer godt på døgnrytmen. (Prøver i alle fall.) Legger meg senest midnatt eller litt etter. Men har lett for å bli liggende våken. Den siste tiden har jeg merkelig nok ikke følt at jeg har sovet for lite, selv om jeg ikke har sovet så mange timer hver natt. Virker som hjernen har flommet over av tanker og idèer når jeg skal sove. Har egentlig hatt mye energi. Det er det visst slutt på for denne gang.

Har jo opplevd dette før, så skulle jo tro jeg visste at ting blir bedre etter hvert.

Ja, dette var teit. Like håpløse begge to. Du må ivareta din egen verdighet.

Ja, jeg var teit jeg også.. vurderte og bare gi ham iskremen med engang, stuet alt nede igjen. Dette var ett mildt senario ikveld. Og første gang jeg bevisst har gjort noe som dette tror jeg.

Det ble misslykket såklart, han bryr seg jo ikke om hva jeg skulle mene uansett.. Men jeg stod i allefall litt opp for megselv. Selv om jeg mistet litt fattningen.

Jeg vil helst gjøre dette mere egentlig.. ikke på denne måten, men jeg vil helst kunne klare og reagere med engang når jeg føler at jeg blir trampet på.. Det har jeg ikke klart enda, er for redd tror jeg. Redd for at han skal bli voldelig, noe han ikke har blitt på veldig lenge.. men det er der fortsatt kanskje..

Vi sloss mye når jeg var tenåring, og det var ganger vi begge nok ble ganske skremt av hverandre.. men etterhvert så sluttet jeg og si imot, for da ble det ikke noe fysiskt ut av det, og har vel egentlig blitt trampet på i flere år nå..

Men Takk, når alt kommer til alt, og hvis alt skal være korrekt så skulle jeg vel ha holdt meg for god til og gjøre noe ut av dette.. men det er så frustrerende når han ikke er klar over hvordan han er liksom, får ikke forklart det ordentlig tror jeg..

Jeg må si din far gjør det enkelt for deg i denne verden du.....

Vi velger (av og til desverre) ikke våre foreldre neelie/ferrie men vi velger hvordan vi takler dem. Du må komme deg vekk, jeg skjønner at det er forferdelig vanskelig for deg og jeg vil tro du føler deg låst fast iog med at du generelt sett er redd, men ha det som mål; egen bolig og et sunt nettverk. Jeg tror du er en person som har forbannet mye å gi, jeg tror du er et menneske som det er lett å bli glad i, -så dette med nettverk tror jeg ikke blir så vanskelig; så sant du makter å gå ut av døren.

Best of luck..

Gjest sinnataggen neelie!

TUSEN TAKK SKAL!!!! :) Trengte virkelig litt støtte. musikeren har nok rett, jeg oppførte meg jo dumt jeg også. Men det er så mange ganger jeg har bitt alt nede og bare prøvd og glemme når han er "slem".. Dette var en liten sak egentlig.. det er mye verre ting, men idag så gjorde jeg litt motstand, jeg slo litt tilbake, selv om det ble misslykket.. jeg stod litt opp for megselv føler jeg. Det har jeg ikke gjort før, ikke som dette.

Takk igjen, ja, jeg er på vei nå.. ikke fort nok.. men vi må prøve og ikke miste håpet! Det var deilig opptimisme :)

Det er greit at du blir litt som et lite barn som setter foten ned og sier; Vil ikke!!! Tramper i bakken, knytter never, sinnataggen. Protest!

Så kan man diskutere om det var teit eller ikke. Men det er bedre å gjøre det sent enn aldri.

Konstruktiv kan man bli etter hvert:o)

Skjønner det er sårt, kjære ferri/neelie. Men det er bra at du reagerer. Det kommer til å bli bra for deg å komme seg vekk nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...