Gå til innhold

Hvor lenge bør polikl. følge opp pas. med BP?

Anbefalte innlegg

Gjest BipolarII...jeg visst

Hvordan bør oppfølging være i forhold til personer som har en bipolar lidelse? Tenker mulig lengde. Det heter seg på nettsiden til min lokale DPS at langtidsoppfølging gis til de med "alvorlig sinnslidelse". Går BP inn under dette?

Jeg tenker i forhold til svært dype depresjoner som kommer (som gjør at jeg trenger hjelp fort) + det medisinske

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tenker at de bipolare bør følges opp 3-6 måneder etter en episode. Deretter overtar fastlegen. I denne perioden er det ideelt om en psykiater kan se pasienten en gang i året for medisinvurdering.

Ved tilbakefall bør en komme svært raskt i behandling igjen.

Gjest BipolarII...jeg visst

Jeg tenker at de bipolare bør følges opp 3-6 måneder etter en episode. Deretter overtar fastlegen. I denne perioden er det ideelt om en psykiater kan se pasienten en gang i året for medisinvurdering.

Ved tilbakefall bør en komme svært raskt i behandling igjen.

Vil bare si en ting og det er: Tusen takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...