Gå til innhold

Til nhd; ang min bror og evt psykose

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg veldig gjerne et råd fra deg vedr mitt innlegg om min bror fra 24/9..

Ville det ikke vært egoistisk å ikke gjøre noe..? Skal jeg virkelig bare la det skure og gå?

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=36830

Ps. ikke "skyt" meg, noen nå.. Takk for evt svar, råd..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286757-til-nhd-ang-min-bror-og-evt-psykose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan du egentlig gjøre? Uten å ofre deg selv og dine barn?

Hvis du vet hvem fastlegen hans er, så kontakter du denne og ber han/henne undersøke broren din. Nekter han å komme til legekontoret kan legen komme hjem til ham.

Hvis du ikke vet hvem som er fastlegen hans tar du kontakt med kommunelegen.

Nekter broren din å la seg undersøke frivillig, kan det også skje med tvang.

Hva kan du egentlig gjøre? Uten å ofre deg selv og dine barn?

Hvis du vet hvem fastlegen hans er, så kontakter du denne og ber han/henne undersøke broren din. Nekter han å komme til legekontoret kan legen komme hjem til ham.

Hvis du ikke vet hvem som er fastlegen hans tar du kontakt med kommunelegen.

Nekter broren din å la seg undersøke frivillig, kan det også skje med tvang.

Takk orio. Du har nok helt rett.

Jeg trengte noen nå, som kan hjelpe meg å tenke litt klart. Jeg er nok temmelig "utafor".

Tusen takk for råd. Mulig jeg har fått det før i denne saken. (Beklager til den/de).

Gjest BipolarII...jeg visst

Det viktigste du gjør er for egen del å verne om barna dine og deg selv. Slik kontakten med han er nå (slik han fremstår overfor dere) er den bare destruktiv - og ikke minst skadelig for barna dine (og deg).

Utover det kan du gjøre som Orio foreslår. Eller et annet alternativ er å bryte kontakten for en periode inntil han selv gjør nødvendige endringer i sin framferd.

Det viktigste du gjør er for egen del å verne om barna dine og deg selv. Slik kontakten med han er nå (slik han fremstår overfor dere) er den bare destruktiv - og ikke minst skadelig for barna dine (og deg).

Utover det kan du gjøre som Orio foreslår. Eller et annet alternativ er å bryte kontakten for en periode inntil han selv gjør nødvendige endringer i sin framferd.

"Det viktigste du gjør er for egen del å verne om barna dine og deg selv. Slik kontakten med han er nå (slik han fremstår overfor dere) er den bare destruktiv - og ikke minst skadelig for barna dine (og deg)."

Jeg har tenkt mye på akkurat dette. Og du har så rett. Det har bare tatt litt tid for meg å innse dette her. Akkurat som det gjorde med min eks. Men dere har hjulpet meg med det. Og det er jeg svært takknemlig for. Jeg forstår mye mer nå.

Jeg skal ta konsekvensen av dette nå, og ta avstand. Det er ikke en akseptabel oppførsel. For det virker negativt inn på min psyke, helk klart. Barna er også redd han. Og jeg hverken vil eller kan utsette dem for han mer.

Tusen, tusen takk til dere alle :o)

Gjest BipolarII...jeg visst

"Det viktigste du gjør er for egen del å verne om barna dine og deg selv. Slik kontakten med han er nå (slik han fremstår overfor dere) er den bare destruktiv - og ikke minst skadelig for barna dine (og deg)."

Jeg har tenkt mye på akkurat dette. Og du har så rett. Det har bare tatt litt tid for meg å innse dette her. Akkurat som det gjorde med min eks. Men dere har hjulpet meg med det. Og det er jeg svært takknemlig for. Jeg forstår mye mer nå.

Jeg skal ta konsekvensen av dette nå, og ta avstand. Det er ikke en akseptabel oppførsel. For det virker negativt inn på min psyke, helk klart. Barna er også redd han. Og jeg hverken vil eller kan utsette dem for han mer.

Tusen, tusen takk til dere alle :o)

Sender deg styrke (i den grad det går an virtuelt), for det kommer nok til å bli en prøvelse å opprettholde avgjørelsen du har tatt. Men den er viktig, og vil gavne deg og barna.

Så fint vi kan være til hjelp :)

Annonse

Sender deg styrke (i den grad det går an virtuelt), for det kommer nok til å bli en prøvelse å opprettholde avgjørelsen du har tatt. Men den er viktig, og vil gavne deg og barna.

Så fint vi kan være til hjelp :)

Ja, jeg vet det ikke kommer til å bli lett. Men - jeg suger til meg styrken - selv om den kommer fra en datamaskin *S*

(ja, det er utrolig rart hvor mye styrke jeg faktisk har hentet her inne og fra dere - også hva bruddet gjaldt. Jeg hadde neppe klart det uten dere, så jeg vil tro jeg klarer dette også) Takk :o)

Takk orio. Du har nok helt rett.

Jeg trengte noen nå, som kan hjelpe meg å tenke litt klart. Jeg er nok temmelig "utafor".

Tusen takk for råd. Mulig jeg har fått det før i denne saken. (Beklager til den/de).

Kjenner meg dessverre litt for godt igjen i det du beskriver. Det er vanskelig å kutte ut og si "du får greie deg selv, jeg har nok med mitt eget liv". Det er derfor jeg råder deg til å kontakte legen hans/kommunelegen, da overlater du ansvaret til noen som faktisk kan gjøre noe. Og forhåpentligvis klarer du da å holde den dårlig samvittigheten på avstand.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...